Belgische beauty: ken je deze merken van eigen bodem al?
© rv + MC

Belgische beauty: ken je deze merken van eigen bodem al?

Door Kim De Craene
Leestijd: 2 min

Vorige week vierden we de week van de Belgische mode, nu is het de beurt om onze favoriete Belgische beautyproducten in de kijker te zetten: zalig om te gebruiken, plezant om naar te kijken.

Lees ook: De beauty- en badkamergeheimen van Kim Maes

Skin by Dings

Ciska Dings lanceerde Skin by Dings uit een gemis. Ze vond geen cleane, hoog kwalitatieve zonbescherming die je zowel dagelijks als op het strand met plezier gebruikt. Skin By Dings werd een compleet gamma – een multifunctionele moisturiser, een face mist, een zonnecrème en een body mist met SPF – voor dagelijks gebruik en met heel wat huidverbeterende eigenschappen. De laatste aanwinst: een zachte, reinigende handgel met prebiotica.

Handgel Clean Things for Dirty Minds, € 15, hier te koop.

/

Maiwe

Het nieuwe label Maiwe stopte alle goede kwaliteiten van wilde rozenbottel in een natuurlijke skincare-lijn. Gunstig voor de huid én de lokale vrouwelijke gemeenschap, die de rozenbottels plukt in de onherbergzame natuur van de Andes in Chili. Het eerste product van Maiwe is het Rosehip Oil Serum, een unieke blend van koudgeperste rozenbottelolie en zaad-en vruchtextracten met supergeconcentreerd vitaminegehalte. Goed nieuws: in november wordt de lijn aangevuld met een verzorgende dagcrème en een reiniger.

De beauty video van vandaag :
5 beautytips voor een stralende zwangerschap

Rosehip Oil Serum, flesje met pipet (30 ml, € 38) of roller (10 ml, € 26), hier te koop.

/

Ukiyo Selfcare

Onze handen verdienen de nodige aandacht, daarom lanceerde juwelenontwerpster Laurence Delvallez een nieuw merk: Ukiyo Selfcare, een luxueuze handverzorgingslijn die er mooi uitziet en lekker ruikt. Waarom Delvallez de stap zette naar handcare? Door het coronavirus worden we massaal geconfronteerd met medische ontsmettingsalcohol. Maar, ontsmettende gels drogen onze handen uit en ruiken onaangenaam. Enter Ukiyo Selfcare, met een gamma van een handcrème, handolie, een ontsmettende alcolhol met verschillende geurtjes, (wild orange, kamille of lavendel en munt) die de handen verzachten, voeden en beschermen.

Prijzen vanaf € 17, hier te koop.

/

Clement

In 2018 opende Clement Vannoye een nieuw soort kapsalon in Brussel: een intieme plek die haarverzorging combineert met respect voor het lichaam en de natuur. Dit najaar lanceert Clement vier vaste shampoos en een haarmasker in poedervorm, gebaseerd op Indische tradities en ayurvedische verzorgingstechnieken. De kapper ontwikkelt zijn eigen unieke recepten voor milde hoofdhuidshampoo, een subtiele mix van plantaardige oliën en plantpoeders.

Solid Shampoo, € 13, hier te koop.

/

MakeSenz

‘Minder maar beter’, dat is het devies van MakeSenz. Het gecertificeerd vegan en ecologische verzorgingsmerk kiest resoluut voor formules met minstens 98% natuurlijke ingrediënten, een lokale productie en een vereenvoudigde beautyroutine met maximale efficiëntie. Het enige wat je nodig hebt, is het juiste product in de juiste hoeveelheid op het juiste moment. Het gamma, met producten voor het gezicht, het lichaam en het haar, is gebaseerd op een uitgebreide botanische kennis en principes uit de aromatherapie. Drie evergreens van het merk: de shampoo met walnoten, de reinigingscrème met karitéboter en het Stralend Huid Serum op basis van wortel. 

Prijzen vanaf € 20, hier te koop.

/

L’Arin

Organic haircare die luxueus en toch toegankelijk is: dat was de gedachte achter het gloednieuwe L’Arin. Het merk gebruikt uitsluitend formules die bestaan uit planten en kruiden die je in de tuin kan vinden zoals rozemarijn, brandnetel en palmarosa om problemen als droogheid, dofheid, haaruitval, vet en statisch haar aan te pakken. L’Arin elimineert ook kleurstoffen, parfum, siliconen, sulfaten en parabenen.

Onze favoriet: de Detox Box, met daarin vijf producten die de natuurlijke balans van het haar gaan herstellen. 

Prijzen vanaf € 29,90, hier te koop.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Belgische beauty, Skincare.