Na zijn haute-couturedebuut voor Fendi enkele weken geleden, toonde Kim Jones vanavond zijn eerste pret-à-portercollectie voor het modehuis. Prêt-à-porter betekent letterlijk ‘klaar om te dragen’ en onderscheidt zich van couture doordat het in een serie gemaakt wordt en doorgaans een stuk draagbaarder is.
Fendi FW21
Jones presenteerde inderdaad een draagbare collectie in bijna uitsluitend poederachtige en aardse tinten. We zagen veel jurken passeren in zowel strakke als losse silhouetten. Opvallend waren de gebreide rokken, jurken en tops die we eerder ook al op de catwalk bij Bottega Veneta spotten. Kan wel eens een grote trend worden komende herfst en winter. Ook leren broeken en hemden blijven als het van Jones afhangt populair.
Lees ook: Jacquemus eert de vrije liefde in nieuwe campagne ‘L’AMOUR’.
Op enkele uitvergrote schouders en grote fluffy handtassen na, blonk deze collectie vooral uit in soberheid. Geen tierlantijntjes, geen echte creatieve uitspattingen. Wel gesofisticeerde, en degelijke ontwerpen. “Ik liet me inspireren door de geweldige, sterke vrouwen die ik ken en met wie ik samenwerk, en luisterde naar hun behoeftes”, aldus Jones in de shownota. “De collectie heeft iets praktisch, maar dan op een chique, tijdloze manier.”
Lees ook: De mooiste Belgische modecampagnes voor het lente/zomer 21-seizoen.