Speels, avant-garde en een beetje bizar; de nieuwe campagne is een perfecte illustratie van wat het bekende Milanese modehuis met de nieuwe lijn Armani Exchange wil bereiken. Het merk koos daarom een it-girl, een dj en een acteur als muze; allen hip en allen zeer geliefd bij de jongere generatie. De it-girl van dienst is de 24-jarige Britse Cara Delevingne, vroeger model nu actrice. Dan is er de Nederlander Martin Garrix, een van de beste dj’s ter wereld, en de acteur Li Yifeng.
“Voor deze campagne wilde ik drie gezichten die de individualistische geest van A|X op een innovatieve en onconventionele manier vertegenwoordigen. Drie verschillende en verrassende personen, creatief en expressief, die ik in een Armani-jasje wilde steken”, aldus Giorgio Armani himself.
“Cara Delevingne is een sterke, ruwe persoonlijkheid met een kameleonkantje. Martin Garrix is een van de spilfiguren in de hedendaagse muziekindustrie en Li Yifeng is een getalendeerd acteur die een breed publiek weet aan te spreken. A|X is de meest vrije Armani stijl en daarbij passen deze drie gezichten perfect.”
De Italiaanse ontwerper gaf in februari ook aan dat hij overweegt om te stoppen met de lijnen Armani Collezioni en Armani Jeans. De items hieruit zouden dan vanaf 2018 geïntegreerd worden in de resterende lijnen: Giorgio Armani, Emporio Armani en Armani Exchange.
Voor de A|X Armani Exchange campagne mochten Cara Delevingne, Martin Garrix en Li Yifeng hun creativiteit de vrije loop laten en om de beurt aan de slag gaan met de letters AX van het logo. Het resultaat is verrassend en leuk om naar te kijken.