Als Swarovski’s merkambassadeur riep Karlie de hulp in van een heus stylingteam voor de nieuwe Crystaldust-collectie voor herfst/winter 2016: “Ik heb genoten van de samenwerking met deze getalenteerde groep createurs in deze campagne. Het was mooi om te zien hoe de Crystaldust armband zich aanpaste aan hun individuele stijl. Ik hou van een eenvoudige look waarin ik een sober silhouet combineer met meer opvallende accessoires. De Crystaldust armband transformeert elke look, of ik nu op de rode loper sta, op de set of in een klaslokaal, en laat me nog meer sprankelen. Dat geeft me zelfvertrouwen.”
Daarnaast is ze het gezicht van adidas by Stella McCartney. Voor de Fall/Winter 2016 campagne demonstreert ze uitgebreid haar athletische kwaliteiten skills in de key looks van het seizoen. De collectie kruist technologie met een gedurfde stijl, speciaal bedacht opdat je zo veel mogelijk uit je workout zou kunnen halen. Karlie Kloss: “Het is een hele eer om met adidas by Stella McCartney te mogen samenwerken. Ik streef er steeds naar om zoveel mogelijk uit elke kans te halen en sluit geen compromissen over dingen waar ik van hou, zeker wat fashion en fitness betreft. Het ethos van het label past me perfect”.
Samen met Jourdan Dunn leidt ze dan ook nog eens de nieuwe Liu Jo-campagne. De twee vrienden verstaan elkaar perfect, in het echte leven en op de set. Ze veruitwendigen het nieuwe, belangrijke Liu Jo-concept voor het koude seizoen: #strongtogether – een verwijzing naar de unieke en speciale kracht van vrouwen, de waarde van vriendschap die ook staat voor steun en het willen delen.”We steunen elkaar altijd. Soms zijn we als vrouw sterker dan we denken, maar het is makkelijker om te winnen met twee, uiteraard.”