Als ambassadrice van Hunkemöller ontwierp Doutzen Kroes eerder al een lingerie- en sportcollectie voor het merk. Nu is het eindelijk tijd voor haar eerste badmodecollectie. Samen met CEO Philip Mountford en hoofdontwerpster Zoë Price-Smith stelde Doutzen enkele weken geleden trots de collectie voor in Berlijn.
Het industriële Fabrik 23 was, helemaal volgens thema, omgetoverd tot een Cubaanse strandhut. Exotische planten, lekkere mojito’s en een liveband die Cubaanse muziek speelde, brachten de aanwezigen in een zomerse stemming. Zelfs Doutzen zei geen nee tegen een dansje.
Ik had een moodboard met mijn favoriete badkleding, en Zoë en ik bekeken dan welke snits, modellen en kleuren ik het mooist vond. We vonden comfort heel belangrijk en de collectie moest ook een bohemian look uitstralen. Het was een fijn creatieproces. – Doutzen Kroes
Maar nu over de collectie zelf. Doutzen heeft zich laten inspireren door haar vele reizen en de nieuwe plaatsen die ze gaandeweg ontdekt heeft. Die bohovibe is terug te vinden in details als kralen, schelpjes, muntstukken, franjes en kwastjes. Dankzij de verschillende pasvormen en maten is er voor elk wat wils. Bovendien biedt de collectie naast bikini’s en badpakken ook cover-ups, strandlakens en strandtassen.
Wil je graag meer weten over de collectie? Lees dan binnenkort het interview met Doutzen Kroes in het Juninummer van Marie Claire (vanaf 24 mei in de winkel).
De Doutzen’s Stories badmodecollectie van Hunkemöller is vanaf begin mei te koop in de winkels van de keten en online via www.hunkemoller.be.