Woman to watch: Jessica Wilton
© BEAUTY UPR

Woman to watch: Jessica Wilton

Door Hannah Gellens
Leestijd: 1 min

Met onze rubriek Woman to Watch zetten we regelmatig een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze keer is het de beurt aan Jessica Wilton.

/
  • Jessica Wilton
  • 29 jaar
  • Opleiding: Na een jaar marketing aan de Karel de Hogeschool in Antwerpen schakelde Jessica over naar Toegepaste Taalkunde aan de Universiteit Antwerpen.
  • Carrière: Meteen na haar studies begon Jessica Wilton, toen amper 23 jaar oud, met een eigen foodbar. Tijdens corona besloot ze ook een webshop te openen die al snel uit de hand begon te lopen. Ze kon de bestellingen niet meer bijbenen en nam de beslissing haar foodbar te sluiten. Sindsdien run ze fulltime de online webshop Munch Superfood.
  • Motto: “Alles kan! Ik geloof erg in affirmaties en positive thinking. Met de juiste mindset, wil en doorzettingsvermogen kom je overal. Ik bekijk alles als een uitdaging en ga met mijn enthousiasme er altijd volledig voor. Als er iets dan toch niet lukt dan is het gewoonweg niet de juiste timing en herneem ik het op een later moment. Iets dat niet gaat of niet lukt staat niet in mijn woordenboek.”
  • Haar sterkte: Jessica Wilton is een zelfstandige vrouw die goed van wanten weet. Daarnaast is ze erg leergierig. “Ik kan en zal altijd en overal mijn plan trekken. Ik raad iedereen aan: durf jezelf te zijn, op te komen voor wie je bent en te doen wat jou oprecht gelukkig maakt.”
/

Why a powerwoman?

Met niemand anders in haar omgeving die een eigen onderneming had, was Jessica volledig op haar zelf aangewezen toen ze haar foodbar begon. Met vallen en opstaan leerde ze uit haar eigen fouten. Maar het resultaat werpt tot vandaag de dag zijn vruchten af: Jessica Wilton is de trotste eigenaresse van de succesvolle webshop Munch Superfood.

Lees ook: Woman to watch: Evelyne Dumon

Voordat Jessica haar foodbar begon lustte ze geen groenten en fruit, maar ze wou wel graag gezonder leven. Ze nam het als een uitdaging en begon te experimenteren met simpele recepten. Al snel kreeg ze het gevoel dit met anderen te willen delen. “Als ik gezond kan eten, dan kan iedereen dat. Zo is mijn foodbar Munch ontstaan. Heel de menukaart bestond uit gerechten gebaseerd op groenten en fruit die ik zelf heerlijk vond.”

Als we Jessica Wilton nu vragen wat ze nog graag wil bereiken met Munch Superfood, antwoordt ze vastberaden: “Een internationaal merk uitbouwen, mijn assortiment uitbreiden en een online platform creëeren waar naast het fysieke ook het mentale aspect aan bod komt. Want hoewel dat cruciaal is voor ons als mens en samenleving, hangt daar nog te veel taboe rond.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door MUNCH SUPERFOOD (@munch.superfood)

 

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Jessica Wilton, Munch superfood, Woman to watch.