Zara lanceert haircare en belooft iedereen droomhaar
© Pers

Zara lanceert haircare en belooft iedereen droomhaar

Leestijd: 1 min

De Spaanse modeketen Zara lanceert vandaag een haarverzorgingslijn. "Het gamma bestaat uit zes producten en is bedoeld voor echte mensen die ook wel eens dromen van een glamoureus kapsel", zegt haarstylist Guido Palau.

/

Bijna twintig jaar geleden katapulteerde Zara de beautysfeer in met een begeerde geurlijn. In 2021 werd het aanbod verder uitgebreid met de introductie van Zara Make-up. Nu gaat Zara een stapje verder met de lancering van een haarverzorgingsglijn. Voor die lijn, Zara Hair, werkte de Spaanse modeketen samen met de gerenommeerde haarstylist Guido Palau. Zara Hair verscheen voor het eerst eind 2023 met een kleine feestcollectie Glitter in Gold, bedoeld voor de feestdagen.

De basics voor echte mensen

Everyday Basics bestaat uit zes must-have producten: een Hair Spray, Dry Texturizing Spray, Volumizing Mousse, Hair Balm, Curl Activator en Blow Dry Spray. “Dit zijn de basics die elke vrouw en man nodig heeft om hun eigen stijl te creëren”, zegt Guido.

“Het assortiment is heel toegankelijk en bedoeld om in laagjes aan te brengen en op te bouwen. Ik wilde geen producten die te sterk waren, te plakkerig of te veel hold hadden. Voor alle producten geldt: je kunt een beetje of veel gebruiken. Ze zijn niet scary. Ze zijn voor echte mensen die een beetje dimensie aan hun haar willen toevoegen.”

/

Droomhaar

Over de Volumizing Mousse zegt Guido: “Als je een natuurlijke textuur wilt, maak het dan ruw droog en breng het aan op vochtig haar. Probeer een föhnbeurt met het product voor een geweldige glans. Gebruik een krultang voor een meer beachy, coole look. En voor iets ultragladders gebruik je een ronde borstel en droog je het haar in secties om super volumineus haar te creëren. Het droomhaar. Want iedereen wil wel eens droomhaar.”

“Ik heb een mode-achtergrond en stijl is erg belangrijk voor me,” zegt Guido. “We wilden het verhaal van Zara’s avontuur in de haarwereld beginnen met de introductie van zes producten waarmee je de meeste stijlen kunt creëren. Of je nu volume, hold, krul, textuur of glans wilt toevoegen, deze producten zijn de pijlers van de kit van een stylist.”

Pers

Parfumeur Jérôme Epinette, die bekend staat om zijn gebruik van natuurlijke ingrediënten en de creatie van nichegeuren, stelde de geur voor de hele collectie zorgvuldig samen. De verpakking – ontworpen in samenwerking met Baron & Baron – is eigenwijs, kleurrijk en modieus. “Ik wilde een lijn creëren die verwijst naar mode. Zara is tenslotte een modemerk”, zegt Palau. “Het mocht er niet te klinisch uit zien. Ik wilde dat de producten leuk zouden zijn om naar te kijken op je kaptafel of in de badkamer.”

Elk product wordt apart verkocht, de prijs bedraagt € 15,95.

Lees ook: Beyoncé onthult haarverzorgingsmerk en dit wil je weten

Kim De Craene De artikels van >

Kim De Craene schrijft over beauty en lifestyle, boeken en muziek. Na tien jaar São Paulo woont ze terug in Antwerpen. Ze woonde dus zo’n kwart van haar leven in Brazilië. Wat haar toch een beetje Braziliaans maakt. Ze houdt van rode lipstick, languit op een massagetafel liggen, dansen op het strand op blote voeten, bioboeren en stelt zich bij elk dilemma vaak de vraag "wat zou Audrey Hepburn doen?"

Tags: Haar, Haarverzorging, Zara.