Na parfums in samenwerking met Jo Malone London lanceert Zara nu een eerste volledige make-uplijn, “met als doel iedereen de mogelijkheid te geven om zichzelf te uiten, ongeacht huidskleur, afkomst, seksuele voorkeur, leeftijd en stijl”, aldus het persbericht van de Spaanse modeketen. De Zara Beauty-lijn is vanaf 13 mei te koop in de winkels en op de webshop en bestaat uit een reeks veganistische producten en accessoires voor ogen, lippen, teint en nagels.
Lees ook: Werken nachtcrèmes echt? “Het is geen marketingtrucje om meer producten te verkopen”.
Zara Beauty is ecologisch en inclusief
Wat kun je verwachten? “Zara Beauty biedt iets wat eigenlijk nog nooit eerder is aangeboden: propere producten met unieke formules, ingrediënten van hoge kwaliteit en een breed scala aan kleuren die totale keuze- en gebruiksvrijheid bieden”, zegt de Britse visagiste en artistiek directeur van Zara Beauty, Diane Kendal. Het is zij die aan boord werd gehaald om het project te leiden. Kendal is geen kleine naam in de beautywereld. Ze deed immers al ervaring op bij grote labels als Proenza Schouler, Tom Ford en Marc Jacobs. “Dankzij het uitgebreide gamma, benadrukt de collectie wat ik het belangrijkst vind in ons vak: dat er niet één definitie van schoonheid is, maar een veelheid daaraan.”
Zara Beauty bestaat uit lippenstift, foundation, balsems, oliën, bronzers, nagellak en make-upkwasten in maar liefst 130 kleuren met verschillende finishes. Het inclusieve gamma streeft ook naar eco-verantwoordelijkheid, aangezien alle tubes en doosjes navulbaar zijn en de verpakkingen gemaakt zijn van gerecycled glas. Bovendien werden de producten niet uitgetest op dieren en zijn alle ingrediënten 100% veganistisch.
Lees ook: Chanel N°5, al honderd jaar een klassieker.
Campagne door grote namen
Voor de campagnebeelden van Zara Beauty strikte de keten verschillende grote namen uit de mode-industrie. Denk aan Craig McDean, David Sims, Steven Meisel en Nadine IJewere. De fotografen maakten allemaal verschillende beelden van zowel de producten als modellen die de make-up dragen, waarbij ook hier inclusiviteit een belangrijke rol speelt. Bekijk hieronder een aantal van de prachtige foto’s:
Lees ook: Dit is dé haartrend van het moment.