Woman to watch: Melanie Lemmens
© Pers

Woman to watch: Melanie Lemmens

Door Lotte Gillis
Leestijd: 2 min

Met onze rubriek Woman to watch zetten we regelmatig een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze keer is het de beurt aan Melanie Lemmens.

Haar leeftijd? 28 jaar.

Haar studies? Melanie volgde een studie Publiciteit in de middelbare school en ging daarna meteen werken.

Haar carrière? Melanies carrière ging al van start tijdens haar studies aan de middelbare school. In het laatste jaar van haar studie startte ze een kledingmerk op met haar broer, genaamd ‘Lewis & Melly‘. Zelf noemt ze het ‘een uit de hand gelopen hobby’ omdat het niet meteen het plan was dat ze van het kledingmerk haar fulltime baan zou maken. “Dat begon met koopavonden bij ons thuis en dat was iets heel kleinschaligs, maar toen we een sweater met pailletten op de mouw uitbrachten ging alles in een stroomversnelling”, aldus Melanie. De sweater was een echte hype en het merk groeide. Melanies moeder besloot toen om mee in het verhaal te stappen en ze openden een winkel in Wijnegem. Vandaag heeft het merk winkels in Antwerpen, Knokke en Lier. Daarnaast is er ook een online webshop.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Lewis & Melly (@lewis_melly)

Haar levensmotto? “Ik vind het altijd belangrijk om mijn gevoel te volgen in alles wat ik doe. Daarnaast probeer ik zo positief mogelijk in het leven te staan. Als er negatieve dingen gebeuren zie ik dat als een les waar uit geleerd kan worden”, vertelt Melanie.

Lees ook: Woman to watch: Leonoor Leus

/

Waarom een powervrouw?

Melanie startte haar merk al op in de middelbare school en hoewel het niet meteen haar plan was om Lewis & Melly uit te bouwen tot iets groots, steekt ze nog elke dag haar hart en ziel in de kleding die ze ontwerpt. Het merk is een echt familiebedrijf, want ook haar moeder en broer maken nog steeds deel uit van het verhaal. Maar vandaag is het team niet compleet zonder Melanies schoonbroer en ontwerper van de mannencollectie ‘Lemonate‘ Nathan, ontwerpster Maxime en communicatieverantwoordelijke Marieke.

Sinds kort heeft Lewis & Melly ook een zustermerk, Mel Jewels. Ook hier neemt Melanie de ontwerpen voor haar rekening. “We verkochten al juwelen van andere merken in onze winkels, maar we merkten toch dat die juwelen geen super goede match waren met onze kleren. Daarom hebben we besloten om Mel Jewels op te richten”, verklaart ze.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Lewis & Melly (@lewis_melly)

Ook voor de toekomst heeft Melanie nog grote ambities. Zo merkt ze dat een groot deel van de bestellingen uit Amerika komt en daardoor is een pop-up in de Verenigde Staten zeker een mogelijkheid voor de toekomst. Maar ook een pop-up in Amsterdam is iets wat nog op haar lijstje staat. Daarnaast zit er deze herfst een samenwerking met een influencer aan te komen die zelf een collectie ontworpen heeft, maar voor die naam bekend wordt gemaakt is het nog een paar maanden afwachten.

Lees ook: De meest adembenemende looks van de Haute Couture Herfst/Winter 2024 shows

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Woman to watch.