Lore Janssens
- 28 jaar, Antwerpen
- 2009-2013: Master in de Sociologie
- 2017: opstart duurzaam label ‘Oh Yaz‘ met power T-shirts
- 2019: opstart ‘Bamboost’ (bamboo underwear that empowers you) + Twerk workshops aanbieden
Why a power woman
Waarom kozen we deze week voor Lore Janssens? Heel eenvoudig … Het hart op de tong, humoristisch én een ‘out of the box‘ -denker. In eerste plaats is Lore een bloeiende onderneemster en heeft ze haar eigen lifestyle merk ‘Oh Yaz‘. ‘Oh Yaz‘ ontwerpt power T-shirts voor vrouwen die kracht willen uitstralen én trots zijn op hun vrouwelijkheid. De voornaamste waarden van het label zijn uit je comfortzone stappen en je zelfvertrouwen vergroten. Tenslotte werd door deze visie ‘Bamboost’ geboren.
Bamboost
Een cruciaal element om je goed te voelen, is het meest gedragen en meest intieme kledingstuk dat je bezit. Sta je wel eens stil bij de kwaliteit van je ondergoed? De stof – het dichts bij ons – is vaak niet ademend, niet absorberend én ook niet ecologisch. Hierdoor besloot Lore om op zoektocht te gaan …
Vaak wordt katoen als gezond alternatief aangeraden. Ik kon binnen het aanbod van katoen ondergoed
echter nooit mijn draai vinden. Meestal is het saaie lingerie waar ik me niet goed in voel. Tijd om zelf op
onderzoek te gaan – Lore Janssens
Zo botste ze al snel op het materiaal, bamboe. Bamboe absorbeert vocht 3 keer beter dan katoen, ademt veel beter én is zelfreinigend. Het veroorzaakt geen allergieën en bevat geen giftige stoffen. Daarnaast is het ook zacht en comfortabel. Bamboe is de snelste hernieuwbare grondstof ter wereld en helpt ook voor de ontbossingsproblematiek. Deze onuitputtelijke grondstof neemt vier keer meer CO2 op dan hout en geeft 35% meer zuurstof af.
Om helemaal in te zetten op het feel good gegeven, kunnen we je ook al meegeven dat het ondergoed bestaat uit 5% elastaan, zodat het comfortabel aanvoelt rond al je vormen. Daarnaast voegt Bamboost ook een ‘note to self’ toe in het ondergoed. Vooraan aan de binnenkant van elk paar kan je een quote vinden die je extra power geeft! Elke keer je je ondergoed aantrekt of naar het toilet gaat, krijg je positieve vibes! Het uiteindelijke doel? Een feel good ondergoedlijn voor elke vrouw, van XXS tot XXXXL. De crowdfunding campagne van Bamboost kan je bereiken via https://nl.ulule.com/bamboost/. Ondertussen staat de teller al op € 4.045, nog € 2.000 en het doel is bereikt!
De drie voornaamste pijlers van Bamboost zijn: het ‘Feel Good’ -gehalte, de gezondheidsvoordelen en het ecologische karakter van bamboe. Dit kunnen we bij Marie Claire alleen maar aanmoedigen!
Vond je dit een interessant artikel? Lees dan ook – Woman to watch: Jitske Van de Veire