Woman to watch: Gemma Rodriguez
© Gemma Rodriguez

Woman to watch: Gemma Rodriguez

Door Hannah Gellens
Leestijd: 1 min

Met onze rubriek Woman to Watch zetten we regelmatig een vrouw in de kijker. Het zijn vrouwen die in hun vrije tijd of op hun werk andere vrouwen inspireren, stimuleren én motiveren. Deze keer is het de beurt aan Gemma Rodriguez.

/
  • 31 jaar
  • Haar studies: Nadat ze Business Administration in Spanje studeerde, kwam ze naar België voor de Master Innovation & Entrepreneurship. Na verschillende delen van de wereld te hebben afgereisd, besloot ze zich uiteindelijk in Antwerpen te vestigen, waar ze vandaag – bijna 10 jaar later – volledig ingeburgerd is.
  • Haar carrière: Gemma heeft een natuurlijke voorliefde voor alles wat te maken heeft met mode en duurzaamheid. Haar werkervaring begon in de voedingsindustrie. Enerzijds werd ze geconfronteerd met het feit dat er jaarlijks een enorme hoeveelheid aan voedsel of voedselresten verloren gaat. Anderzijds zag ze op dat mensen het steeds belangrijker vinden bewuste voedselkeuzes te maken.
    Maar dit laatste gold nog niet voor een ander belangrijk aspect in ons dagelijkse leven, dacht Gemma: mode. Haar sneakermerk Feas Brand brengt sneakers op de markt die gemaakt worden van gerecycleerde appelresten. Een collectie van vegan en circulaire sneakers met een tikkeltje durf – want ieder paar is uniek en asymmetrisch.
  • Haar sterkte: Gemma is een gedreven dame, veerkrachtig en altijd op zoek naar verbeteringen rondom haar.
  • Haar motto: “He who has a why to live can bear almost any how” (Nietzsche). If we have a sense of meaning we can deal with almost anything.
/

Why a powerwoman?

Gemma Rodriguez houdt van avontuur en weet ook hoe ze dat moet aanpakken. “Ik geef niet op en durf uitdagingen aan te gaan. Daarnaast ben ik ook heel curieus. Het zorgt ervoor dat er steeds nieuwe, interessante dingen op mijn pad komen.”

Daarnaast heeft Gemma Rodriguez ook een duidelijk doel. Met haar schoenenlabel wil ze echt een impact maken en de status quo veranderen. Ze wil anderen een milieuvriendelijke en bewuste optie geven. Want wist je dat er in de meeste sneakers altijd wel iets dierlijks zit?

Wanneer we Gemma zelf vragen wat ze met Feas Brand wil betekenen, antwoordt ze resoluut: “Naast comfortabele en atypische sneakers maken, wil ik vooral ook de boodschap overbrengen bewuster bezig te zijn: niet alleen met wat je draagt, maar ook met wat je eet en doet.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Feas brand (@feasbrand_official)

Lees ook: Woman to watch: Jessica Wilton

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Feas brand, Woman to watch.