Wereldvluchtelingendag: UNIQLO zet gevluchte ambachtslieden in de verf
© UNIQLO X MADE51

Wereldvluchtelingendag: UNIQLO zet gevluchte ambachtslieden in de verf

Leestijd: 1 min

Vandaag 20 juni is het Wereldvluchtelingendag. Daarvoor lanceerde UNIQLO de campagne ‘Make a World of Difference’. Het is een samenwerking met MADE51, een merk van VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR, dat handgemaakte producten van vluchtelingen verkoopt.

/

Sinds 17 juni huist er in de UNIQLO-winkel op de Meir in Antwerpen een pop-up store van MADE51. Je kan er onder andere terecht voor juwelen en borduurwerk die handgemaakt zijn door vluchtelingen.

MADE51 geeft vluchtelingen de kans om hun vaardigheden en culturele eigenheden om te zetten in allerlei handwerk en dat ook wereldwijd te verkopen. Het initiatief helpt hen zo om economisch onafhankelijk te worden en hun leven elders weer op te bouwen.

Wereldvluchtelingendag: UNIQLO zet gevluchte ambachtslieden in de verf - 1

UNIQLO X MADE51

Door samen te werken met MADE51 wil UNIQLO zowel de bekendheid van het merk vergroten, als de gevluchte ambachtslieden steunen. Op de website van UNIQLO kan je terecht voor meer informatie over de vluchtelingenproblematiek en alle initiatieven die het kledingmerk onderneemt.

“Als bedrijf dat alledaagse kleding verkoopt voor iedereen en ernaar streeft dat elk individu vreedzaam kan leven, vinden we het belangrijk om vluchtelingen te steunen. Niemand zou gedwongen mogen worden zijn thuis te verlaten”,
Yukihiro Nitta, verantwoordelijke voor duurzaamheid bij UNIQLO

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Uniqlo Belgium (@uniqlo_be)

Lees ook: De impact van duurzaamheid en micro- en macrotrends in de mode

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: MADE51, Uniqlo, Vluchtelingen.