Hoewel de pandemie de reisindustrie bijzonder hard heeft getroffen, trekken we er met z’n allen steeds vaker terug op uit. Google maakte van de pandemie gebruik om verschillende tools, data-inzichten en digitale vaardigheidstrainingen te voorzien om toeristenorganisaties te ondersteunen en zich voor te bereiden op het nieuwe normaal van reizen.
Eco reizen
We gaan in tijden van crisis steeds vaker op zoek naar ecologische manieren om te reizen. Zo zag Google de zoekopdracht ‘ecohotel’ gestaag groeien sinds 2004. De zoekmachine sluit zich trouwens ook aan bij de tavalyst-coalitie als één van de founders: Door zich hierbij aan te sluiten helpen ze bij het ontwikkelen van een wereldwijd, open model voor het berekenen én weergeven van koolstofemissies van vliegreizen. Daarnaast draagt de internetgigant ook bij aan de ontwikkeling van soortgelijke normen voor hotels.
Onder leiding van prins Harry (de hertog van Sussex) en opgericht in samenwerking met Booking.com, Skyscanner, Trip.com Group, Tripadvisor en Visa, is Travalyst een non-profitorganisatie die zich inzet om de veranderingen die nodig zijn om duurzaam reizen uit de niche en in de mainstream te halen.
Nog een weekendje vrij en zin om erop uit te trekken? Sinds de start van 2021 zijn dit de meest gegoogelde toeristische bestemmingen in België en Europa:
België
- Circuit van Spa-Francorchamps
- Pairi Daiza
- Grote Markt
- Atomium
- Walibi België
- Bobbejaanland
- Jubelpark
- Plopsaland De Panne
- Brussels Park
- Manneken pis
Lees ook: Tutorial: glad haar zonder frizz
Sinds de start van 2021 zijn dit de meest gegoogelde toeristische bestemmingen in Europa:
- Eiffeltoren (Frankrijk)
- Sagrada Família (Spanje)
- Het Louvre (Frankrijk)
- Europa-Park (Duitsland)
- Colosseum (Italië)
- Plitvicemeren (Kroatië)
- Amalfikust (Italië)
- Energylandia (Polen)
- Duomo di Milano (Italiê)
- Camp Nou (Spanje)
Lees ook: Emporio Armani SS22: de 40ste verjaardag van het merk