Met de lancering van ‘The Creative Spot Goes Virtual’ voegt de Collection een indrukwekkende line-up van designers toe aan het platform, met onder meer speciaal geselecteerde items, exclusieve events en gecureerde content van onder andere Patrick McDowell, ERDEM, Omer Asim, Alighieri, Arena Martinez, Redemption Athletix en Carlotta Barera.
Lees ook: Deze duurzame collectie van House of Dagmar voor Zalando wil je zien.
In de selectie exclusief verkrijgbare topstukken vind je onder meer de opvallende ecru jas met leren riem van Omer Asim, de handgemaakte Selva Oscura-choker van Alighieri en de ‘GAIA IS A COSY, HOSPITABLE, SINCERE’-mantel van Tiziano Guardini. Die laatste kreeg een design mee dat geïnspireerd werd door de natuur en is gemaakt van gerecycleerde stoffen uit het archief.
The Creative Spot
Patrick McDowell, een visionaire Britse modeontwerper die duurzaamheid en inclusiviteit centraal zet, stelde The Creative Spot Goes Virtual mee samen. Zijn stukken zijn gemaakt van hergebruikte stoffen en ethisch geproduceerde materialen. Met het doel om een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk te creëren.
“Het is een eer The Creative Spot Goes Virtual te mogen cureren. Als jonge, duurzame ontwerper weet ik hoe moeilijk het kan zijn om te starten in de modewereld. Ik ben dan ook enorm trots dat ik kan samenwerken met The Bicester Village Shopping Collection en een aantal van de meest veelbelovende talenten in Europa mee een platform kan geven.” – Patrick McDowell, modeontwerper en ambassadeur van The Creative Spot Goes Virtual.
Met dit initiatief wil The Bicester Village Shopping Collection een partner zijn voor jong kunst-, mode- en ontwerptalent in Europa en China.
Denk maar aan de lopende samenwerking met de British Fashion Council en wat België betreft waren er al eerdere collabs met de Affordable art fair, kunstenares Nina Minnebo en visionair Charles Kaisin.
Meer info op de website.