Van Rouje tot Stine Goya: 9 labels om meteen te volgen op Instagram

door Lien Van Dyck
MarieClaire_Influencers
©Instagram @jeannedamas, @ stinegoyastudio

Je product aan de vrouw (knipoog) brengen via een website alleen, is tegenwoordig niet meer voldoende. Menig kleding- en juwelenmerk kiest daarom voor een globale aanpak via sociale media, meer bepaald Instagram en zijn influencers.

Deze labels weten de Instagram gemeenschap wereldwijd te charmeren en moet je wat – wat Marie Claire betreft – zeker in de gaten houden.

Lees ook: Zoveel keer draagt een vrouw gemiddeld een outfit 

1/

Rouje

Dit über romantische label werd in 2016 opgericht door it-girl Jeanne Damas, de ultieme Parisienne uit – je kan het al raden – Parijs. Franse vrouwen staan bekend om hun vrouwelijke en gesofisticeerde kledingstijl met een stevige portie je-ne-sais-quoi. Wil jij ook een laid-back outfit à la Française? Dan ben je bij Jeanne Damas wellicht aan het goede adres!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Rouje Paris (@rouje) op

2/

Reformation

Dit kledingmerk is de favoriet van menig influencer. Denk maar aan Lucy Williams, Elora Joshi en Brooke Lindstrom. Daarnaast streeft Reformation naar een duurzame productieketen. Wil dat zeggen dat ze 100% duurzaam zijn? Nee, maar het kledinglabel laat je wel meekijken in het proces naar een ecovriendelijke onderneming. Zo construeerden ze een speciale fabriek in hun thuisstad LA, waar ze enkel milieuvriendelijke methoden hanteren en delen ze tips over hoe je de afdruk van je garderobe kan beperken.   

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Reformation (@reformation) op

3/

Cali Tiger

Dit Australische juwelenmerk wil tijdloze sieraden op de markt brengen. Gedreven door twee ondernemers met een liefde voor alle dingen die blozen, creëren ze een uniek aanbod gekoppeld aan een eeuwige stijl. De ideale manier om hun juwelen te delen? Instagram of course!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Cali Tiger (@cali.tiger) op

 

4/

Anita Berisha

Anita Berisha is een label dat minimalistische lijnen en natuurlijke elementen vertaalt naar draagbare en handgemaakte juwelen gemaakt uit recyclet materiaal. Opgericht in 2016 door New York city girl Anita Berisha herself. Dit juwelenmerk staat bekend voor haar speelse en unieke creaties geïnspireerd op verschillende natuurelementen en vormen. 

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door ANITA BERISHA (@anitabjewelry) op

5/

Stella Nova

Stella Nova is een Deens label en creëert luxueuze en draagbare stuks voor de moderne vrouw. Het merk is een mix van de Franse lifestyle en Scandinavisch minimalisme. Hier staat een vrouwelijke en bescheiden garderobe centraal. Hun boodschap? Koop geen overvloed aan goedkope kledingstukken, maar investeer in een duurdere klassieker van constante kwaliteit. Verwacht je aan kleurrijke prints, zachte materialen en stijlvolle silhouetten.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Stella Nova (@stellanova_dk) op

6/

Stine Goya

Dat Deense labels en influencers het goed doen op Instagram, weten we ondertussen al wel. Zo ook het merk van designer Stine Goya, die eerst de wereld van de mode verkende als model. Deze vrouw kent de industrie ondertussen door en door en scoort als geen ander met haar commerciële designs. Verwacht je aan snoepjeskleuren, kunstzinnige prints, ballonmouwen en matching sets. Ideaal voor een dromerig trouwfeest! 

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door STINE GOYA (@stinegoyastudio) op

7/

Totême

Dit Zweedse label gebaseerd in Stockholm bevestigd wat we al reeds weten: Zweden gaan voor simpele neutrale basics met een geweldige kwaliteit. Het merk is opgericht door Elin Kling en haar man Karl Lindman. Hun eerste collectie omschreef Kling zelf als ‘Luxury Leisurewear’ en was een groot succes.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Totême (@toteme) op

8/

Rixo

Rondstruinen op een schattige vlooienmarkt op zoek naar verborgen schatten. Yes please! Waar Franse stijlkoningen gaan voor een romantische en gesofisticeerde outfit, kiezen on London girls eerder voor stoer en casual. Dit label is opgericht door beste vriendinnen Orlagh & Henrietta met een passie voor vintage en reizen en een mix tussen originele handgeschilderde prints met comfortabele en tijdloze silhouetten. Vintage voor de moderne vrouw, zeg maar. Hun Camellia dress was in geen tijd volledig uitverkocht en is sindsdien opnieuw terug te vinden in elke collectie en elke kleur. 

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door RIXO (@rixo) op

9/

Nanushka

Nog een label dat zich duurzaam mag noemen. Daarnaast is het ook de favoriet van heel wat fashion editors. Nanushka is ongeveer tien jaren geleden opgestart door de Hongaarse Sandra Sandor en kenmerkt zich door een elegante stijl met een comfortabele twist. Met haar merk wil ze Oosterse culturen mengen met de Westerse.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door NANUSHKA (@nanushka) op

Vond je dit artikel interessant? Lees dan ook: Crush of the day: Burberry Her BlossomZo vind je de juiste foundation voor jouw huidtypeCrush of the day: Chanel Les Beiges, de collectie voor een stralende ‘no make-up’ look

| | | |
Tags: Influencers, Instagram, Labels, Merken, Rouje.

Elders op het web

Op andere sites van Editions Ventures