Het merk achter deze foundation, The Ordinary, is erg nieuw en maakt deel uit van Deciem. De dochterbedrijven zijn ingedeeld volgens prijsklasse en The Ordinary is de goedkoopste. De no-nonsense producten komen in klinisch ogende verpakkingen, alsof je apothekersproducten in de badkamerkast hebt staan. Geen luxebeleving dus, maar wel een strak en clean design, waarmee The Ordinary duidelijk maakt dat de focus ligt op de inhoud en niet op de verpakking.
En het is juist die inhoud die, samen met de transparante aanpak en toegankelijke prijzen die het merk hanteert, maakt dat The Ordinary in een mum van tijd een cultstatus verworven heeft. Geen wonder dus dat 25.000 mensen staan te trappelen om hun foundation te bestellen.
Colours zal in 21 verschillende kleuren beschikbaar zijn in twee formules: de Serum Foundation en de Coverage Foundation. De beloftes klinken in ieder geval veelbelovend: SPF 15, medium dekking, en een lichte formule die er natuurlijk uitziet en ook zo aanvoelt. Ook erg mooi: het merk handhaaft een streng beleid tegen dierenproeven en is trotse drager van het Cruelty Free-label.
Zelf proberen? Hier schrijf je je in om via e-mail op de hoogte gehouden te worden. Ook online retailer ASOS verkoopt een deel van de collectie, maar snelheid is geboden aangezien The Ordinary nu al in de top 10 van de wereldwijd bestverkopende merken staat (en ja, dat is inclusief kledij). Verwacht wordt dat de foundation in mei op de virtuele schappen zal liggen.
Bron: marieclaire.com.au, stylist.co.uk