Een tijdje geleden mochten wij Kristian Nairn, jou misschien beter bekend als Hodor van Game of Thrones, al een paar vragen stellen in verband met de Homoschlepiens campagne van SodaStream waarin het gebruik van plastic flessen voor water en frisdrank op ludieke wijze aan de kaak wordt gesteld. En daarmee was het bedrijf niet aan zijn proefstuk toe.
In 2016 was er namelijk ook al de Shame or Glory campagne. Ook deze linkt naar Game of Thrones, kijk zelf maar mee hoe…
SodaStreams Shame or Glory campagne won deze week terecht een Euro Effie Award, een bekroning die jaarlijks wordt uitgereikt aan de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes die in twee of meer Europese landen werden uitgerold. “Deze award is voor ons een bevestiging dat onze campagnes aanslaan en creativiteit werkt”, aldus Johan Schepers, Country General Manager SodaStream Benelux.
En er was nog meer goed nieuws voor SodaStream, want deze week bleek ook dat het bedrijf zijn rechtszaak tegen de Belgische sectorvereniging van de water en frisdrankindustrie gewonnen heeft. Die had, naar aanleiding van de Shame or Glory campagne, een rechtszaak aangespannen omdat het deze ervaarde als “een publieke vernedering van consumenten van bruiswater in plastic flessen”. De rechter gaf hen ongelijk.
Een goede stap in de richting van een meer duurzame wereld. En misschien ook eentje met een beetje gevoel voor humor…
Meer informatie over SodaStream en hun actuele Homoschlepiens campagne vind je op www.sodastream.be.