De Grieks-Amerikaanse begon haar carrière bij Theory in 2008. Daarna ging ze aan de slag bij Calvin Klein en The North Face. Ze hielp ook Ye, beter bekend als Kanye West, met zijn merk ‘Yeezy’. Mede dankzij haar ontstond de samenwerking tussen Yeezy en Adidas, waar ze niet veel later aan de slag ging. Daar kreeg ze de kans om samen te werken met Pharrell Williams en met Beyoncé voor haar merk ‘Ivy Park’.
Lees ook: Daniel Lee steekt Burberry in een nieuw jasje
Maar nu drukt ze haar stempel op het Frans sportmerk Lacoste. Volgens Lacoste komt haar benoeming op een sleutelmoment. Het merk zal namelijk een nieuwe artistieke aanpak introduceren. Ze zal zich ook toeleggen op de samenwerking tussen verschillende creatieve teams en collectieven die de verschillende collecties vormgeven.
Artistieke aanpak
Deputy CEO Catherine Spindler is alvast enthousiast: “Ik ben blij dat we Pelagia Kolotouros mogen verwelkomen in ons team. Ze komt op het juiste moment waarop we onze artistieke aanpak willen veranderen en ons merk nog aantrekkelijker willen maken. Door haar expertise in samenwerkingen, haar unieke impact, haar vermogen om creatieve modellen te vernieuwen en haar talent om een item iconisch te maken, is ze een absolute aanwinst voor Lacoste.”
Lees ook: 5 vragen aan STAMM, winnaar van de Zalando Sustainability Award