Paco Rabanne wordt Rabanne en lanceert eerste make-uplijn
© Stef Mitchell

Paco Rabanne wordt Rabanne en lanceert eerste make-uplijn

Leestijd: 1 min

Naar aanleiding van de zestigste verjaardag van Paco Rabanne, laat het Franse modehuis zijn voornaam vallen en lanceert het een eerste make-uplijn.

/

“Aan de vooravond van zijn verjaardag wordt Paco Rabanne ‘Rabanne'”, kondigde het merk in een persbericht aan. “De naamsverandering naar ‘Rabanne’ vertegenwoordigt een kantelmoment voor het modehuis nu het een decennium van opmerkelijke groei viert en uitkijkt naar het vormgeven van een nieuwe toekomst waarin mode en beauty worden verenigd onder één unieke handtekening.”

Met al verschillende succesvolle parfums op zijn naam, wil Rabanne dat succes in de beautywereld nu uitbreiden naar make-up. De eerste collectie zal bestaan uit oogschaduw, lipproducten en glitterpigmenten die de iconische metalen kledingstukken van het huis weerspiegelen.

Rabanne

Charles Negre

Rebranding Rabanne

De rebranding omvat ook een nieuw logo, dat een eerbetoon is aan de oprichter van het huis, die eerder dit jaar overleed. Het team dook daarvoor in de archieven en vond er een flacon terug van Calandre, het allereerste parfum dat Paco Rabanne lanceerde in 1969. De kleine letters op de fles inspireerden hen voor het nieuwe logo van Rabanne.

“Met deze nieuwe visuele identiteit omarmt het merk een meer upscale identiteit, waarbij het gladde silhouet van het ‘R’-monogram een zelfverzekerd modern minimalisme uitstraalt nu het label aan een nieuw hoofdstuk begint”, aldus het persbericht.

Creatief directeur Julien Dossena blijft ondanks deze grote veranderingen en de uitbreiding naar nieuwe categorieën in zijn rol, die hij al tien jaar vervult. José Manuel Albesa, voorzitter van de beauty- en mode-afdeling bij Rabanne’s moederbedrijf Puig, bevestigt in een interview met WWD dat Julien nergens naartoe gaat en vol enthousiasme nieuwe thema’s wil verkennen, met meer energie dan ooit tevoren.

Lees ook: Zes zomerparfums om bij (ver) weg te dromen & De favoriete beautyproducten van Tiffany Masterson, oprichter van Drunk Elephant

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Paco Rabanne.