Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je moet kennen
© RÓEN

Onze online beauty editor selecteert de nieuwigheden die je moet kennen

Door Kim De Craene
Leestijd: 3 min

Groene corners in grote cosmeticaketens, een beetje glamour uit L.A. in Mechelen en charmante beautyboetieks die focussen op slow en Belgische beauty: deze beautymerken, -producten en -plekken die nieuw zijn in ons land vallen ons deze maand op. 

/

April goes green

Goed, groen nieuws om mee te beginnen: April, de keten voormalig gekend als Planet Parfum, opent green corners in zijn verkooppunten. Steeds meer klanten houden rekening met de ecologische voetafdruk van hun beautyproducten en laten zich bij aankopen leiden door ecologische overwegingen, klinkt het bij April. Daarom heeft de keten voortaan in 50 verkooppunten een groene hoek.

Tot op heden werden 15 nieuwe merken toegevoegd aan het aanbod, goed voor zo’n 180 producten. Enkele criteria waaraan de merken en hun producten moeten voldoen: ze moeten een biolabel dragen en vegan friendly, clean en transparant zijn over de ingrediënten die ze gebruiken. Eén van de merken dat werd toegevoegd aan het groene gamma: het Belgische cosmeticalabel Maison Éole, een favoriet van onze redactie.

Meer info op de website.

/

De nieuwe boetiek van Clothilde

Na twee pop-up winkels opent Clothilde eindelijk een gloednieuwe beautyboetiek ‘om er voor altijd te blijven’. Het slow beauty concept neemt zijn intrek in een pand in het centrum van Aalst, waar klanten terecht kunnen voor hoogwaardige beauty-items, persoonlijk advies en workshops. Te midden van een smaakvol en contrastrijk interieur kunnen beautyliefhebbers kennismaken met eerlijke, natuurlijke en duurzame schoonheidsproducten en de verhalen achter de merken. Van lokale, Belgische merken tot internationale spelers, alle merken zijn zorgvuldig uitgezocht.

De afgelopen 2,5 jaar hebben eigenaars Chloé Matthieu en Dries De Kimpe steeds meer kennis opgedaan over slow beauty en conscious lifestyle: onderwerpen waar ze met liefde over kunnen adviseren. De concept store biedt een persoonlijke winkelervaring met unieke verzorgingsproducten voor een duurzamere levensstijl waar slow beauty en een bewuste levensstijl centraal staan.

Info: Clothilde, Korte Zoutstraat 17 in Aalst, www.clothilde.be

/

Twee nieuwe hotspots in Antwerpen

Niet één nieuwe hotspot in Antwerpen, maar twee. Teint Teint en Paloma Bridal delen namelijk één pand. Een jaar na de start van haar beautywebshop Teint Teint zet Sally Meyvis haar grote wens om in werkelijkheid: een eigen winkel openen, een mini-walhalla met de betere minerale en natuurlijke skincareproducten, met (vooral Belgische!) merken als go as u.r, Cea Cosmetics, Maiwe en Skin by Dings.

De webshop is nog steeds the place to be als het aankomt op het shoppen van favorieten, de fysieke winkel is een aanrader voor wie gaat voor de volledige ervaring. Teint Teint deelt de boetiek met Laura Boegborn van Paloma Bridal, die een verfijnde selectie unieke bruidaccessoires selecteert. Boegborn heeft maar één doel voor ogen en dat is bruiden stylen en hen klaarstomen voor een onvergetelijke dag.

Info: Frankrijklei 133A in Antwerpen, www.teintteint.com en www.palomabridal.com

/

RÓEN bij Rheine

Met RÓEN, een cosmeticamerk uit Los Angeles, heeft de Mechelse beautyboetiek Rheine een topper binnengehaald. Naar eigen zeggen biedt het merk luxueuze producten met een geweten aan: ze gebruiken alleen de beste stoffen en elimineren 2600 toxische ingrediënten, zonder afbreuk te doen aan de werkzaamheid van de producten. Geen compromissen dus, wel glamour.

Dat gezondheid en luxe elkaar niet hoeven uit te sluiten, bewijzen de weelderige oogpaletten, lip balms en make-upborstels. Sinds het begin staat het label gekend om zijn prominente fanbase. De bijzondere glamour van het merk is geliefd bij celebs als Bella Hadid, Hailey Baldwin, Chiara Ferragni en Georgia May Jagger.

Info: www.rheine.be

/

Talm en Naomi Goodsir Parfums bij Senteurs d’Ailleurs

Bij het Brusselse Senteurs d’Ailleurs liggen er twee nieuwigheden in de rekken. Het merk Talm is een verantwoorde huidverzorgingslijn die vrouwen voor, tijdens en na de zwangerschap begeleidt. De lijn bestaat uit drie producten: de Mega Oil geeft comfort aan huiden die lijden aan hormonale stoornissen, aan lichamen die uitrekken en uitzetten en aan vermoeide huiden, door de korte nachten. De Mega Balm is de ideale bondgenoot voor een dorstige, doffe en droge huid, het Mega Serum verzacht en werkt rustgevend. Ook een speciale vermelding voor Naomi Goodsir Parfums, de luxueuze, atypische en gedurfde eau de parfums van de Australische Naomi Goodsir.

Meer info op de website.

/

Harvest10 bij Ici Paris XL

Ici Paris XL presenteert Harvest10., een nieuw exclusief huidverzorgingsmerk dat ultrazintuiglijke en doeltreffende formules combineert met een duurzamere levensstijl. Vanwaar de naam Harvest10.? Omdat enkel de beste biologisch geteelde ingrediënten zorgvuldig geoogst worden voor een betere traceerbaarheid. 10 omdat de formules samengesteld met maximaal 10 ingrediënten. Ze zijn volledig zuiver, en gemaakt van minimaal 97% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. De resterende 3 % (of minder) zijn zorgvuldig geselecteerde synthetische ingrediënten die niet schadelijk zijn voor de huid, maar essentieel zijn voor het behoud van de formules. Het assortiment bestaat uit vijf producten, een cleansing foam, een face cream, een oogcrème, een serum, een foam en een sleeping mask. Een korte en duidelijke routine voor iedereen.

Info: prijzen vanaf € 13,95,  www.iciparisxl.be

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Beauty, Belgische beauty.