Ondernemen: zo start je succesvol je eigen project

marieclaire_contrex_1050x550

Dankzij een duw in de rug van Woman Up by Contrex, heeft Ariane Van Houdt haar professioneel project ‘Little Trouble’ kunnen waarmaken.

1/

Crowdfunding platform 

Veel vrouwen voelen dat hun lichaam hen in de steek laat om hun ambitieuze plannen te realiseren. Mineraalwatermerk Contrex wil daar met zijn water dat rijk is aan calcium en magnesium al langer iets aan doen én ondersteunt vrouwen nu ook op inhoudelijk vlak. Het project Woman Up by Contrex helpt vrouwen om hun professionele en persoonlijke dromen waar te maken. Hiervoor selecteerde Contrex beginnende onderneemsters die ze samen met het crowdfunding platform Ulule een jaar lang zullen lanceren. Ze krijgen financiële ondersteuning, worden bijgestaan door specialisten én kunnen genieten van extra media-aandacht. De duurzame kledij van ‘Little Trouble’ is één van deze projecten. Met de bijgeleverde textielstiften kunnen kinderen deze kledingstukken zelf inkleuren.

Colour outside the lines

Ariane Van Houdt, de 33-jarige mama van Lex en Fleur is dé vrouw achter ‘Little Trouble’. Zij vindt het belangrijk dat kinderen zichzelf mogen zijn en hun fantasie kunnen botvieren. Zo kwam ze op het idee om toffe kledij te lanceren waarop je mag tekenen: “Het motto van ‘Little Trouble’ is ‘Colour outside the lines’ en dat mag heel letterlijk genomen worden: kinderen mogen nu niet alleen op hun kleren tekenen, maar kunnen zich uitleven en hun creativiteit helemaal de vrije loop laten. Het hoeft absoluut geen perfect ingekleurde tekening te zijn. Integendeel. Het gaat om authenticiteit en persoonlijkheid. Als mama vind ik dat een belangrijke boodschap.”

 

Ondernemen: zo start je succesvol je eigen project - 1

2/

Matching outfits

De hippe zwart-wit-prints geven op zich elke outfit extra karakter – dat was het basisvertrekpunt voor Ariane – maar de kinderen kunnen er dus ook hun eigen persoonlijke, kleurrijke touch aan geven met de bijgeleverde textielstiften. De collectie bestaat uit twee lijnen. De ‘Colour me happy’ T-shirts hebben leuke slogans als ‘Colour outside the lines’, ‘Topstuk’, ‘Hi deer’ of ,‘Snoeper’ en mag je inkleuren. De tekeningen van de ‘Create magic’ lijn moe-ten kinderen dan weer mee vormgeven. Jaloers op die toffe T-shirts van je kroost of gewoon super fier op hun creatie, dan is er ook de volwassenenlijn voor trotse mama’s en papa’s. Matching outfits, iemand?Ondernemen: zo start je succesvol je eigen project - 3

 

Duurzaam

Dankzij de beperkte oplage, het organisch katoen dat ecologisch wordt geteeld, Fairtrade productie en de inkt op waterbasis, is ‘Little Trouble’, bovendien een duurzaam Belgisch kledingmerk. Mooi meegenomen is dat er geen chemicaliën werden gebruikten de T-shirts en sweaters daarom beter zijn voor de huid van je kind.

Dankzij de boost van Woman Up by Contrex heeft het zelfvertrouwen van Ariane een mooi duw-tje in de rug gekregen: “Ik broed al meerdan een jaar op het plan om ‘Little Trouble’ uit te brengen. Ik twijfelde echter of het concept zou aanslaan, ook op grotereschaal een drukke job en of ik dit kon combineren met een gezin. Ook het gebrek aan de nodige financiële middelen heeft me lange tijd tegengehouden. De Woman Up by Contrex TALKS hebben me over de streep getrokken.”

3/

 Woman Up by Contrex in het kort:

  • Boost voor projecten van vrouwelijke onderneemsters.
  • Ondersteuning bij het opzetten van een crowdfunding campagne + een reward van €2000.
  • Coaching en advies van experten.
  • Promofilmpje en professionele PR campagne.
  • Visibiliteit op de sociale mediakanalen van Contrex en Ulule.

Dit artikel werd geschreven in samenwerking  met Contrex en Little Trouble.
www.contrex.be

| | | |
Tags: Contrex.

Elders op het web

Op andere sites van Editions Ventures