In dit digitale tijdperk moeten lokale modeboetieks opboksen tegen de grote e-commerceplatforms. Om die lokale modeboetieks te steunen, richtte de Deen Konrad A. Kierklo in 2009 het modeplatform Miinto op. Bijna 10 jaar later is Miinto, naast Denemarken, ook beschikbaar in Zweden, Noorwegen, Nederland, en sinds kort dus ook in België.
“Als jonge twintiger viel het me op dat in Denemarken hoe langer hoe meer leuke modeboetieks de deuren moesten sluiten”, vertelt Konrad. “Omdat lege winkelstraten maar triestig zouden zijn, kwam ik samen met een vriend op het idee om een nieuw online modeplatform te lanceren. Met Miinto willen we enerzijds lokale boetieks, die vaak de middelen niet hebben om zelf een webshop te openen, een platform bieden om toch online te kunnen verkopen. Anderzijds willen we het voor de consument mogelijk maken om bij lokale boetieks ook online te kunnen shoppen.”
Miinto biedt dus het gemak van online shoppen met de persoonlijke touch van een fysieke winkel. Zo zal je bijvoorbeeld altijd een handgeschreven boodschap in je verzending vinden en wanneer je vragen hebt over een bepaald product kan je steeds de eigenaar van de winkel contacteren.
Momenteel bieden voornamelijk Deense en Nederlandse boetieks hun collecties aan op miinto.be. Dit zorgt voor een brede selectie van meer dan 1.000 merken waaronder Alexander McQueen, Ted Baker, Scotch & Soda en Only. Naarmate meer Belgische boetieks zich inschrijven op het systeem wordt het aanbod verder aangevuld.
Dit zijn alvast enkele van onze favoriete items: