Modehuis Chanel pakte nog maar recent uit met het nieuws dat Whitney Peak het nieuwe gezicht is van Coco Madsemoiselle, en ze kunnen alweer een nieuwe grote naam strikken: Jennie Kim, ook bekend onder haar artiestennaam Jennie, van de K-pop-girlsband Blackpink.
Jennie, it-girl Chanel
Al in 2017 maakte het modehuis van Jennie officieel een van haar internationale muzen. Met deze keuze bevestigde het luxelabel de sterke impact die de Blackpink-groep – en meer in het algemeen de K-pop-beweging – de afgelopen jaren op de mode- en cultuurwereld heeft gehad.
Dit jaar kondigt het merk nieuwe muzen aan voor de miniversie van de ‘Chanel 22’-tas. Naast Jennie zijn Lily-Rose Depp, Margaret Qualley en Whitney Peak de nieuwe ambassadrices van de tote- en rugzakvarianten van dit nieuwe Chanel-icoon.
Jennie: “Inez & Vinoodh noemen me ‘My Girl’. Het is geruststellend voor mij om te weten dat ik gezien kan worden als een jonge vrouw en niet alleen als ‘Jennie, de popster’. Als lid van Blackpink sta ik voortdurend in de schijnwerpers, maar deze beelden zijn een eerlijke en accurate weergave van wie ik werkelijk ben.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Lees ook: 5 make-uplooks van Chanel Beauty om zelf uit te proberen
De ‘Chanel 22’-tas, nu al een icoon
Virginie Viard, de artistiek directeur van het door Coco Chanel opgerichte modehuis, introduceerde de ‘Chanel 22’-tas tijdens de lente-zomershow voor 2022.
Ze nam de handtekening van de iconische ontwerpster over en noemde de tas naar het getal dat het geboortejaar aangeeft – zoals Chanel 19, geboren in 2019 – maar ook het nummer van het tweede parfum van het huis, N°22, gecreëerd in 1922.
De resoluut moderne tas combineert comfort met functionaliteit en is verkrijgbaar in drie formaten (small, medium en large) en als rugzak.
De veelzijdigheid van het ontwerp beantwoordt aan de wens van het merk om te ontwerpen voor vrouwen die vrij en in beweging zijn, maar die nooit hun gevoel voor stijl willen opgeven. Nu al een iconische tas van een modehuis dat altijd iconisch zal blijven.