H&M creëert capsulecollectie met iconisch topmodel Helena Christensen
©

H&M creëert capsulecollectie met iconisch topmodel Helena Christensen

Leestijd: 1 min

Een kleine collectie, die een grote indruk achterlaat, zo beschrijven we de capsulelijn van H&M met voormalig topmodel en fotografe Helena Christensen.

Lees ook: Crush of the day: de ‘Love Always’ Valentijnscollectie van Diamanti Per Tutti. 

/

Helena Christensen

De jaren negentig staat bekend om zijn crop tops, Spice Girls, maar ook om de generatie “supermodellen” die furore maakte op de catwalk tijdens dat decennium. Onder die lading topmodellen bevond zich ook de langbenige Christensen. Ze sierde de ontelbare cover en was één van de favorieten op defilés.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Helena (@helenachristensen) le

De Deense schone staat niet alleen graag voor de lens, ook erachter. Naast model is Helena gekend als mode- en kunstfotografe. Haar werk werd meermaals opgenomen in verschillende kunst- en designbladen en werd bovendien tentoongesteld in verschillende galerijen over de hele wereld.

/

Edgy en oversized

Niet toevallig dus dat de Zweedse modeketen samen werkt met iemand met een hoop ervaring in de modewereld én een kritisch oog. Het werd een kleine maar belangrijke caspulecollectie die draait rond expressieve beelden van bloemen die door Christensen vastgelegd werden. Deze komen terug op een reeks T-shirts, sweaters en hoodies. Daarnaast heeft Helena Christensen ook de campagne gefotografeerd.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par H&M (@hm) le

Door de T-shirts, sweaters en hoodies straalt de Helena Christensen x H&M-collectie een nonchalante maar toch edgy vibe uit. De collectie werd ontworpen door een H&M in-house designteam waarin losse snits en een oversized look centraal staan. Het sobere kleurenpallet zorgt voor de ideale achtergrond voor Christensen’s foto’s van verschillende bloemen.

“Het was een zeer fijne ervaring om met H&M samen te werken! Niet alleen om mijn fotografie tot leven te zien komen op de kledij maar ook om ze door mijn lens te zien terwijl ik de campagnebeelden aan het shooten was. Met deze collectie wil ik de generatie van morgen vastleggen, hen aanmoedigen om zichzelf te zijn en hun persoonlijkheid naar voor te laten brengen,”

– Helena Christensen

De Helena Christensen x H&M-collectie zal vanaf 30 januari wereldwijd in alle winkels verkrijgbaar zijn alsook op hm.com.

Elise Van de Meulebroucke De artikels van >

Rolt uit bed voor runner’s high en soja lattes, herleeft in de zomer, houdt niet van hangovers maar wel van The Cure. Dol op alles wat snel gaat, behalve fastfood. In drie woorden: modegek, marathonzot en newsaholic.

Tags: H&M, Helena Christensen.