Sinds 2013 wist het Italiaanse denimmerk Diesel naam te maken in de internationale modeswereld. Eerst onder leiding van Nicola Formichetti – de eerste artistiek directeur van het label – en nu met Glenn Martens.
Lees ook: Glenn Martens presenteert eerste collectie voor Diesel.
De eerste fysieke collectie die de Belgische ontwerper gisteren presenteerde in Milaan, bevestigt wat veel liefhebbers van de industrie al weten: Glenn Martens is dé ontwerper van het moment.
De vrolijke mode van Glenn Martens voor Diesel
Een ultrakorte top van denim met rits en vervaagde, gescheurde jeans die het lichaam omsluit met een paar enkellaarsjes met puntige tip onder. Dat was de look waarmee Glenn Martens zijn show voor Diesel opende. Het zette de toon voor de 69 silhouetten die deel uitmaken van de eerste fysieke collectie van de ontwerper.
“De kracht van Diesel is dat we met zoveel mensen praten. We kunnen duurzaamheid en innovatie pushen, en we kunnen experiment en concept pushen. Het is pure Diesel – je moet het in twee seconden aantrekken en je leven leven”, aldus Glenn Martens over zijn visie voor Diesel voor Herfst/winter 2022-2023.
De collectie is onderverdeeld in vier delen, namelijk een focus op denim, utility, pop en ambacht, en balanceert tussen het erfgoed van het huis en de rebelse sensualiteit zoals Martens die definieert, vooral sinds hij in 2013 aan het hoofd kwam te staan van Y/Project. Onze favoriete stukken zijn de denim microrok die meer wegheeft van een riem, de oversized trenchcoats en de vele leren jassen en accessoires.
Tevens ook complimenten aan de creatieve make-uplooks van de hand van de Belgische visagiste Inge Grognard.