Wat al even in de wandelgangen gefluisterd werd, is nu ook definitief bevestigd. Twee van de grootste modehuizen op aarde, Gucci en Balenciaga, hebben de handen in elkaar geslagen. Dit jaar viert Gucci de honderdste verjaardag van het Huis, en dat wilde creatief directeur Alessandro Michele duidelijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. De Aria-collectie bestaat uit een mooie samensmelting van de kenmerkende stijlen van de twee Huizen.
Lees ook: 5 Belgische juwelenmerken om in de gaten te houden.
Denk aan de disproportionele silhouetten van Balenciaga in combinatie met de typische versieringen en prints van Gucci. Brede, vierkante schouders bezet met kristallen bijvoorbeeld. Of oversized bovenstuks met de twee logo’s op. Of de populaire Hourglass-tas van Balenciaga bedrukt met het iconisch motief van Gucci.
Gucci x Balenciaga
Beide merken behoren tot dezelfde modegroep Kering en werkten recent samen met andere namen zoals The North Face (Gucci) en Crocs (Balenciaga). Toch is het de eerste keer dat twee merken van zo’n formaat de handen in elkaar slaan. De modewereld gaf de samenwerking de toepasselijke bijnaam ‘Balucci’.
Bekijk de video van de show hieronder:
Lees ook: Dit zijn de modekleuren voor de lente en zomer van 2021.