Als we de Cartier-vrouw in drie woorden zouden moeten omschrijven, opperen we verfijning, glamour en elegantie. Drie adjectieven die ook gemakkelijk gebruikt kunnen worden om Elle Fanning te beschrijven, de Amerikaanse actrice die opgroeide voor de camera’s en onder andere bekend is voor haar hoofdrollen in Somewhere, Phoebe in Wonderland, Maleficent, About Ray en The Neon Demon.
Vorige week werd Fanning bekend gemaakt als nieuwe ambassadrice van juwelenhuis Cartier en als gezicht van de Grain de Café-collectie.
Over de Grain de Café-collectie
De Grain de Café-collectie werd in 1938 gelanceerd door Jeanne Touissant, de legendarische Belgische creatief directeur van het huis. De collectie groeide al snel uit tot favoriet van legendarische namen zoals prinses Grace van Monaco en Audrey Hepburn.
Lees ook: Ontdek de geschiedenis van de Love-armband van Cartier
Met glanzend goudwerk dat doet denken aan de zon van de Rivièra, maken de juwelen integraal deel uit van Cartiers stilistische repertoire. De diamanten en studs uit rubelliet hebben de vorm van een koffieboon, oftewel de Grain de Café.
Cartier x Elle Fanning
“Ik ben zo trots om Cartiers Global Ambassador te worden. De Grain de Café-collectie belichaamt zoveel van wat de stijl en de savoir-faire van Cartier uniek maakt; van het prachtige goudwerk tot de kostbare transformatie van een alledaags voorwerp,” aldus Fanning over de samenwerking. “Het is een eer om het gezicht te worden van een creatie die elegantie, glamour en stralende vrouwelijkheid samenbrengt.”
Over de selectie van Fanning als het nieuwe gezicht van het Maison had Arnaud Carrez – Senior Vice President, Chief Marketing Officer bij Cartier – niets dan lof.
“We hebben Elle Fanning geselecteerd vanwege haar talent, vastberadenheid en bereik, waardoor ze verschillende rollen in de filmwereld heeft kunnen aannemen. Als onze nieuwe Global Ambassador brengt ze een stralende aanwezigheid op het scherm voor de Grain de Café-collectie en -campagne die herinnert aan de beroemdste draagster ervan, prinses Grace van Monaco.”
Lees ook: Cartier herlanceert iconisch Tank Française horloge