Inge Grognard staat bekend om haar avant-gardistische stijl en haar vermogen om traditionele schoonheidsnormen uit te dagen. Haar werk wordt vaak gekenmerkt door gedurfde kleuren, texturen en concepten, waardoor ze een onderscheidende invloed heeft gehad op de wereld van de mode en beauty.
Tijdens de voorbije modeweken verzorgde ze de make-uplooks van vier merken: in Milaan werkte ze met Glenn Martens voor Diesel en Adrian Appiolaza voor Moschino. In Parijs verzorgde ze de beautylooks van de modelllen van Ann De Meulemeester en Balenciaga.
Lees ook: Deze trend zie je overal en wil je zelf proberen: de zijscheiding
De ‘Broken Classics’ beautylook van Moschino
Vurige rode lippen, grafische eyeliners en imperfecte smokey eyes: ja tegen de grote beautyklassiekers, zolang ze maar edgy zijn.
De ‘Avatars’ van Diesel
Diesel mag dan een gevestigde naam zijn, maar creatief directeur Glenn Martens weet ons altijd weer te verrassen. De modellen werden omgetoverd tot Avatars.
/
‘Everbody’s own personality’ bij Balenciaga
“Wat is belangrijker, perfectie of imperfectie? Voor mij is het eigenlijk het naast elkaar bestaan van beide, want dat is wat ons menselijk maakt; de imperfectie en het falen. Ik hou van dat idee”, zegt Demna Gvasalia over de collectie die hij maakte voor Balenciaga.
/
‘Soft left over’ bij Ann Demeulemeester
De collectie die Stefano Gallici neerzette bij Ann Demeumemeester was donker. Grognard koos voor lichte en zachte make-up.