Kunst rond de pols
Het horlogemerk Swatch brengt zeven meesterwerken uit die je rond je pols kan dragen, ontworpen om kunstenaars te eren die niet bang waren om nieuwe dingen te proberen. Samen met het MoMA in New York eren ze de legendarische Amerikaanse pop-art kunstenaar Roy Lichtenstein. Twee horloges met kunstwerken uit de collectie van het MoMA combineren zijn unieke, stripachtige kunst en kleurrijke stippen met de creativiteit van Swatch. Ook brengen ze een eerbetoon aan de surrealistische kunstenaar René Magritte, gekend om zijn droomachtige, fantasierijke esthetiek en suggestieve symbolen. Ter gelegenheid van de 125-jarige geboortedag van de kunstenaar zijn er twee horloges die zijn beroemdste schilderijen tonen. Volgende maand lanceren ze de modellen Allegorie van de lente en De geboorte van Venus van Sandro Botticelli. Voor het model van Louvre Abu Dhabi selecteerde Swatch twee kunstwerken uit de groeiende permanente collectie: The Great Wave Off Kanawaga van Katsushika Hokusai en een Astrolabe van Muhammad ibn Ahmad Al-Battuti.
Een horloge kost € 105, de Swatch Art Journey Collection is beschikbaar in de Swatch Stores en op de website.
/
Lees ook: Superslapen: 5 tips om beter te slapen van slaapexpert Floris Wouterson
Duurzame klompen
Het denimmerk RE/DONE uit Californië en het historische schoenenmerk Scholl Shoes lanceren samen een limited edition schoenencapsule. RE/DONE zet zijn ethos voort om van het oude iets nieuws te maken. Het iconische Pescura-model van Scholl wordt op verantwoorde wijze herontworpen in vijf kleuren: beige, zwart en rood lakleer met gelakt hout, klassiek neutraal leer en denim gemaakt van geupcyclede denimresten van RE/DONE. De collectie is bewust vervaardigd. Elke schoen is voorzien van een handgemaakte, ambachtelijke klompzool van natuurlijk beukenhout, gecertificeerd door de Forest Stewardship Council, en het gebruikte leer is afkomstig van fabrieken die door de Leather Working Group zijn gecontroleerd.
De schoenen kosten € 295 en zijn verkrijgbaar op www.scholl-shoes.com, www.shopredone.com en www.net-a-porter.com.
/
Voor filmfans
De Japanse kledingretailer Uniqlo lanceert de collectie Celebrating Sofia Coppola. De samenwerking belicht enkele van Sofia Coppola’s grootste prestaties sinds haar debuut als filmregisseur 25 jaar geleden, waarbij ze uitgroeide tot een van Hollywoods toonaangevende hedendaagse regisseurs. De collectie shirts en de totebag bevat motieven en citaten uit vijf van haar meest opmerkelijke films: The Virgin Suicides, Lost in Translation, Marie Antoinette, Somewhere en The Bling Ring.
Een T-shirt kost € 19,90, voor de tas betaal je € 24,90. De lijn is beschikbaar in de winkels van Uniqlo en op de website.
/
Twee keer Parijs in één
Veja en Ba&sh, twee geraffineerde merken uit Parijs, creëerden een nieuw sneakerdesign, geïnspireerd op de jaren zeventig. Die inspiratiebron vertaalde zich naar een ecologische en elegante sneaker in de kleuren van de ontluikende lente, die de werelden van beide merken verenigt. Enerzijds is er de keuze voor duurzame suède, het favoriete materiaal van Barbara en Sharon, designers van prêt-à-portemerk Ba&sh. Anderzijds werd er gekozen voor een outdoor sneaker met reliëfzool.
De sneakercollectie is verkrijgbaar via www.veja-store.com en www.ba-sh.com, in de Veja stores en in geselecteerde verkooppunten. De prijs komt op € 185.
/
Good luck Belgium
De iconische haarolie Moroccanoil Treatment krijgt een frisse look aangemeten. In samenwerking met het Eurovisiesongfestival lanceert Moroccanoil een exclusieve Be an Original – set. Het pakket viert artistieke creativiteit en individualiteit. Met de set brengt het Israëlische merk een ode aan de unieke spirit van ieder land dat deelneemt aan het Eurovisiesongfestival. Ze maakten voor elk land een gepersonaliseerde doos versierd met de vlag van dat land en gepersonaliseerde gelukwensen. De limited edition – editie omvat zowel een full-size Moroccanoil Treatment (100 ml) als een bijkomend reisformaat (25 ml) en is verkrijgbaar in zowel de Original- als Lightversie.
De verkoopprijs is € 49, via de website.
Lees ook: Gezellige hotspots in Brussel voor een cafeïneboost
/
TML in huis
Tomorrowland bundelt de krachten met het Belgische merk Baobab Collection en zet zo zijn eerste stap richting een Tomorrowland Home Collection om de magie van Tomorrowland bij gezinnen en in huizen over de hele wereld te brengen. De lentegeur van peer, lelietje-van-dalen en mos haalt zijn inspiratie uit de unieke natuur en prachtige grasvelden van het recreatiedomein De Schorre in Boom – een eerbetoon aan de magische energie die op het iconische festivalterrein en de thuisbasis van het Belgische festival hangt. De geur is fris, groen en een tikkeltje pittig met rustgevende bloemige noten, perfect om thuis een lichte en opgewekte sfeer te creëren. Het team van Tomorrowland heeft als extraatje bij de sensorische ervaring speciaal een bijpassende ambient sound playlist samengesteld met de ideale muziek om thuis een gezellige, ontspannen en vooral magische sfeer te scheppen.
Baobab Collection x Tomorrowland is beschikbaar via store.tomorrowland.com, baobabcollection.com en in de winkels van Baobab Collection in Antwerpen en Brussel, prijzen vanaf € 49.
Antwerpse rebellie
Het accessoiremerk Komono werkt samen met luxedenimlabel Eat Dust voor een tweede release van een capsulecollectie. Beide merken zijn afkomstig uit Antwerpen en vonden een gemeenschappelijke basis in hun rebelse houding en compromisloze visie op kwaliteit en innovatief design. De zonnebrillijn bestaat uit drie stijlen, Hioco 73, Robertus 67 en Walther 76. De brillen hebben een tijdloze en klassieke uitstraling, zij het met een eigentijdse twist. De collectie is handgemaakt in Italië, de nieuwe kleuren, Indigo, Forest en Tortoise, sluiten deze keer aan bij de nieuwe collectie van Eat Dust.
Een zonnebril uit collectie kost € 169 en is verkrijgbaar bij de flagship stores van Komono, de Eat Dust flagship store in Antwerpen en via komono.com en eatdustclothing.com.