In 2010, een jaar voor haar dood, onthulde Amy Winehouse dat ze een samenwerking aanging met één van haar favoriete merken, Fred Perry. De collectie vat nog tot de dag van vandaag haar retro-geest samen, aangevuld met rock’-n-roll invloeden. De wintercollectie ’19 bestaat uit een mix van de karakteristieke sportoutfits, waarvan Amy grote fan was, maar tegelijkertijd ook pin-up silhouetten.
Amy Winehouse Foundation
De Amy Winehouse Foundation werkt aan sensibilisering voor drugs- en alcoholmisbruik en om de effecten bij jongeren hierop te voorkomen. Ze willen ook kwetsbare en achtergestelde jongeren ondersteunen, informeren én inspireren om hen te helpen hun volledige potentieel te bereiken.
Back then, I really wanted to die and would be upset if I lived. I can genuinely say today that I really want to live and I’d be really upset if I died –
Young woman helped by the Amy Winehouse Foundation
De collectie heeft invloeden van Amy’s eerste ontwerpen voor het merk Fred Perry, de kledingstukken zijn de karakteristieke sportoutfits die ze altijd droeg én haar pin-up silhouetten. Er zijn drie types ontworpen van het iconische Fred Perry-shirt.
Geïnspireerd door haar rockabilly-stijl, is het zwarte Fred Perry-shirt herwerkt met een typische western-style snit. Een andere versie is afgewerkt met stud details bij de kraag en manchetten.
Het geborduurde poloshirt is geïnspireerd door de opvallende tatoeages van de zangeres. Grote harten in contraststiksels over het gehele T-shirt laten je onderdompelen in een liefdevolle sfeer. Elk stuk in de collectie is gekenmerkt door twee geborduurde rode hartjes, zorgvuldig geplaatst boven de typische lauwerkrans van het merk om Amy’s tattoos te weerspiegelen.
Amy, is love a losing game?
Vond je dit een interessant artikel? Lees dan ook, crush of the day: Eastpak pride collection