Olivier Polge, Chanel’s parfumeur, creëerde het dynamische, frisse L’Eau zonder daarbij de essentie van N°5 te verliezen. Citrusvruchten nemen de bovenhand, het poederige hart werd iets afgezwakt. De jasmijn is groener, ylang-ylang werd gecombineerd met rozen en de geur eindigt met houterige noten van ceder en vetiver.
Waarom Lily-Rose Depp? De zeventienjarige dochter van Johnny Depp en Vanessa Paradis heeft naast de looks, ook het onbevreesde van een jong meisje (want dat is ze natuurlijk ook) dat Chanel in iedere vrouw ziet. Tegelijk zit er in ieder jong meisje een heuse Chanel-vrouw, en dit paradox vind je ook terug in de verhouding tussen N°5 en N°5 L’Eeau.
De film door Johan Renck (die zelf ook wel eens N°5 draagt) geeft onze dynamische levensstijl weer in een reeks snapshots die elkaar opvolgen op het tempo waaraan wij beelden tegenwoordig consumeren. Thematisch staat het paradoxale gegeven van het parfum centraal.
Chanel leeft, evolueert en vindt zichzelf opnieuw uit, zonder haar essentie daarbij te verliezen.