Het allereerste Tank-horloge werd aan de wereld voorgesteld in 1917. Dit model volgde op het Santos-model, het allereerste polshorloge, en houdt dezelfde strakke lijnen aan, zodat de kast, lugs (het koppelstukje) en horlogebandje één worden.
De naam Tank Française verwijst naar een Franse state of mind, iets wat ligt tussen classicisme en een gevoel van vrijheid. Een gegeven dat met veel bravoure vertaald wordt in de nieuwe versie: de brancards zijn meer afgerond, de wijzers met Romeinse cijfers worden benadrukt door de glans van zijn reliëf en de horlogeband vormt een compacte maar perfect flexibele ketting met dichte schakels die als één samen bewegen.
Lees ook: 3 superfood ontbijtrecepten met chiazaad
Nouvelle Vague-cinema
De Tank Française verbindt ons met Parijs en wil een uitdrukking zijn van de vrijheid en creativiteit eigen aan een avant-gardegeest. De campagne is geïnspireerd op de Nouvelle Vague-cinema, dus de heldin van dat genre mocht zeker en vast niet ontbreken.
Catherine Deneuve is de personificatie van zowel de Rive Gauche als Droite, ze is de ultieme jaren 60-heldin, die op beeld perfect past bij de tijdloze looks van Rami Malek. Smijt de Britse rebelsheid van Guy Ritchie nog in de mix en je hebt het gedroomde team om deze samensmelting van Franse chic aan de wereld voor te stellen op de Alexandre III-brug die de twee werelden met elkaar verbindt. In ons februarinummer (in de winkel vanaf 27/01) ontdek je een interview met de twee boegbeelden.
Bekijk de campagnevideo hieronder: