In samenwerking met Reflaunt, een platform dat circulaire modellen voor modemerken wil implementeren, zal Balenciaga haar klanten deskundige ondersteuning bieden. Wanneer klanten een oud stuk doorverkopen, worden ze beloond met een financiële vergoeding of Balenciaga-winkeltegoed.
Lees ook: Onderzoek: een jongere broer of zus hebben kan carrière keuzes beïnvloeden
Wereldwijd
Via het ‘Balenciaga Re-sell Program’ kunnen producten worden afgegeven bij deelnemende Balenciaga-winkels of worden opgehaald door een geplande dienst die beschikbaar is via balenciaga.com. De items worden dan gedocumenteerd, geverifieerd, professioneel gefotografeerd, geprijsd en vermeld op een deel van Reflaunt’s wereldwijde netwerk dat meer dan 25 marktplaatsen omvat. Eenmaal tweedehands gekocht, worden ze naar hun nieuwe thuis gestuurd. Compensatie voor de doorverkoop wordt aangeboden aan de oorspronkelijke klanten met een geldbedrag of kredietwaarde. Het krediet, een hoger bedrag, kan worden gebruikt om nieuwe Balenciaga-items te kopen in een selectie van deelnemende winkels.
Het Balenciaga Re-sell Programma is ontworpen om de praktijken van vermindering, hergebruik en recyclage aan te moedigen en om klanten te belonen voor hun deelname. Het programma is momenteel beschikbaar in Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, de Verendigde Staten en Singapore. Meer info vind je op de website.
Lees ook: Bold Woman Award by Veuve Clicquot: wie is Caroline Vercauteren, CEO van BonMush ?