Met het gloednieuwe Anna Maria Blanco is België een pareltje rijker. Het merk staat voor sexy en kwaliteitsvolle badmode en zal dus heel wat vrouwen die trots zijn op hun lichaam weten te bekoren. Maak kennis met Carolina Pizzutilo, de bezielster van het merk.
De Belgisch-Italiaanse Carolina Pizzutilo richtte Anna Maria Blanco op uit een persoonlijke nood aan vrouwelijke én kwaliteitsvolle badkledij. Maar het merk is bovenal een ode aan haar mama, Anna Maria Blanco, die in 2017 overleed na een moedige strijd tegen kanker.
Wij mochten Carolina enkele vragen stellen. Lees hier het interview.
Wat bracht je op het idee een eigen badmodemerk op te starten?
Carolina Pizzutilo: "Ik denk dat het bij elke vrouw wel vaker gebeurt dat ze niet precies vindt wat ze zoekt. Dat was bij mij toch altijd het geval als het op badpakken aankwam. Ik vond nooit het juiste model met de juiste kwaliteit. Verder hebben mijn Italiaanse roots er ook iets mee te maken. Zuiderse vrouwen zijn gewoon trotser op hun vrouwelijke vormen en durven ze dan ook meer te tonen. Mijn moeder was zo'n vrouw die sans gène in haar badpak of monokini rondliep."
[caption id="attachment_34168" align="aligncenter" width="451"] Titus Simoens[/caption]
Had je al ervaring in de modesector voor je je merk opstartte?
“Ik ben altijd creatief bezig geweest en heb een eigen productiehuis, maar ik heb geen enkele ervaring met het op de markt brengen van een product. Ik heb ondertussen al ondervonden dat dat met veel vallen en opstaan gebeurt. Maar het geeft me rust om te weten dat ik bij elke stap die ik zet weer bijleer.
Ik heb ook altijd een grote interesse gehad voor mooie kleding. Ik geloof sterk in de combinatie van duurdere stuks met goede basics. Je kledingstijl is een reflectie van je persoonlijkheid en je moeten durven creatief zijn. Je van kop tot teen in designerstukken kleden, is saai. Make it fun!”
Wat vind je zelf belangrijk bij badmode?
“Ik hecht veel belang aan kwaliteit. Ik heb een hekel aan badpakken waarvan de stof wat doorzichtig is, zeker wanneer je uit het water komt.”
De collectie bestaat momenteel uit drie modellen badpakken. Ben je van plan uit te breiden?
“Momenteel zijn er inderdaad drie modellen: Rosa is een sportief model, Morena is een vrouwelijk model met gelabelde schouderbandjes en Rafaella is een variant op Morena met effen schouderbandjes. Het is sowieso de bedoeling om nog een badpak toe te voegen, alsook een bikini. Op termijn wil ik ook beginnen met bodywear.”
Titus Simoens
Wat is jouw ideale zomervakantie?
“Mijn ideale zomervakantie breng ik door met La Famiglia en mijn dichte vrienden. Met z’n allen verblijven we dan in een groot huis in het zuiden van Italië. Mijn favoriete bezigheden: ronddwalen op gezellige marktjes, veel te vroeg beginnen aan de aperitief, veel en lekker eten en drinken, boeiende gesprekken voeren, genieten van de avondzon en dromen van wat nog komen zal.”
Anna Maria Blanco is beschikbaar via de webshop en is vanaf midden mei ook te verkrijgen bij Graanmarkt 13 in Antwerpen. De prijzen variëren tussen de 125 en 150 euro.
Houdt van dansen, verliest zich graag in een goed boek en zegt geen nee tegen avontuur. Is sinds kort de trotse eigenaar van een vintage Chanel.
Volg Marie Claire op Facebook et Instagram om steeds op de hoogte te blijven van de laatste nieuwe trends inzake beauty, cultuur, lifestyle, food en nog veel meer.