Na het succes van de samenwerking met Jour/né vorig jaar, slaat La redoute dit seizoen de handen in elkaar met Aalto. Het Finse merk werd opgericht in 2014 en wist in de daaropvolgende jaren snel naam te maken. Zo stelt Aalto twee keer per jaar zijn collectie voor tijdens Paris Fashion Week en werd het merk al genomineerd voor prestigieuze modeprijzen zoals de LVMH-prijs en de ANDAM-prijs.
In zijn collecties combineert ontwerper Tuomas Merikoski naar eigen zeggen de eerlijke en ruwe stijl van de Finse jeugd met de Franse gesofisticeerde stijl. Voor de collectie voor La Redoute herwerkte hij een aantal van die typische Aalto stukken:
“We hebben de kleuren en het grafische aspect van de kledij herwerkt. Het silhouet is eerder recht. Zo werd de emblematische Aalto trenchcoat uitgepuurd en vereenvoudigd, en vervaardigd in een mooi en draagbaar katoen. De soepel vallende jersey broek met plooien is eveneens een kenmerkend stuk uit het Aalto huis”, aldus Tuomas Merikoski.
De capsulecollectie bestaat uit 7 sleutelstukken waaronder een trenchcoat, een broek, een trui, een tuniek, een jurk, een oversized jeansvest en een T-shirt. Met prijzen tussen de € 50 en de € 120 willen zowel Aalto als La Redoute de collectie bereikbaar maken voor een zo breed mogelijk publiek.
De capsulecollectie van Aalto is vanaf februari exclusief verkrijgbaar via La Redoute.