Haar studies
Criminologie, afgestudeerd in 2009. MBA, afgestudeerd in 2016.
Haar carrière
Na een periode bij FOD Justitie in een juridische functie was ze aangetrokken tot de privésector. Ze startte bij een startup in de IT-sector en besefte daar dat ze meer wilde weten over business en ondernemen. Toen is ze met de MBA gestart, met als motivatie om iets met mode en mensenrechten te doen. Voordat ze Dressr oprichtte, heeft ze nog 4 jaar gewerkt als business manager bij Movify, een digitaal consulting bedrijf dat ze heeft helpen groeien van een klein naar een middelgroot bedrijf.
Haar motto
Een relatie met mode kan inspirerend en genietbaar zijn mét respect voor de planeet en de toekomstige generaties.
“Ik ben altijd een modeliefhebber geweest en winkelde als student vaak bij de fast fashion ketens… Toen ik me bewust werd van wat er achter zat van onethische werkomstandigden tot vervuiling en CO2 uitstoot, heb ik mezelf ondergedompeld in de wereld van duurzaamheid en mode. Ik werd me nog bewuster van de verwoestende impact van de mode-industrie op onze planeet. Vastberaden om een verschil te maken, ben ik op zoek gegaan naar nieuwe manieren om mijn passie voor mode uit te drukken en tegelijkertijd bij te dragen aan een beter modesysteem.”
“In eerste instantie omarmde ik tweedehands kleding als een bewuste consument, maar ik besefte dat er nog meer gedaan kon worden. In een tijd waarin de keuze voor duurzame mode verwarrend kan zijn, heb ik de kracht van fashion memberships, zoals Dressr, omarmd als een slimme en bewuste manier om mijn mode-ervaring te veranderen. Nu is het mijn missie om zoveel mogelijk vrouwen op deze slimme en toekomstgerichte manier te laten genieten van mode.
Waarom Caroline Baeten?
Caroline Baeten bedacht het kledingverhuurplatform Dressr dat onlangs 250.000 euro aan groeifinanciering binnen heeft gehaald. Hiermee breidt het bedrijf haar succesvolle model voor kledingverhuur via abonnementen of voor eenmalige gelegenheden verder uit. Ze startte het platform als duurzaam antwoord op de huidige fast fashion industrie. Het platform is uiterst gebruiksvriendelijk: met een paar kliks bestellen klanten kledij van 45 verschillende Belgische kleding- en accessoires labels, die dan binnen 1 werkdag professioneel gewassen, in herbruikbare verpakking en met een retourlabel naar de klant worden toegestuurd.
Ontwerpers ontvangen maandelijkse vergoedingen voor de verhuurde items, evenals waardevolle gegevens over het gebruik en de zichtbaarheid van hun merk. Met een focus op gebruik in plaats van bezit draagt de verhuur van designeritems bij aan een positieve ecologische impact.