Streetwear staat synoniem voor individualiteit, creativiteit en flair. Met zijn uitgebreid aanbod aan streetwear wil Zalando iedereen in staat stellen om zichzelf uit te drukken door middel van hun garderobe. Voor de ‘Go Noticed’-campagne werkt de online retailer samen met mensen die mee aan de grondslag lagen van de straatcultuur in hun stad.
“Wij geloven dat ons uitgebreide assortiment van mode- en beautymerken mensen de kans geeft om zich creatief uit te drukken. Met deze campagne willen wij hen inspireren met originele looks uit onze steetwearcollectie. Dankzij onze samenwerking met “Let It Happen” hebben we drie fantastische lokale talenten die iedereen inspireren door hun optredens en stijl.” zegt Megan Maley, General Manager Benelux, UK en Ierland bij Zalando.
Chilla groeide op 27-jarige leeftijd uit tot een van de rijzende sterren van de Franse rapscene. De straatcultuur inspireerde niet alleen haar rap- maar ook haar kledingstijl. Haar unieke mix van zingen, rappen en funky beats vormen een reeds even eclectische combinatie als haar uitgesproken street style. Chilla past dan ook perfect binnen het plaatje van de nieuwe campagne van Zalando.
Q&A met de Franse vrouwelijke rapper Chilla
Hoe zou je jouw stijl omschrijven?
“Mijn stijl is zoals mijn muziek, veelzijdig. Hij past zich aan aan mijn mood. In mijn dagelijks leven draag ik graag een comfortabele outfit met een detail of een sterk kledingstuk die de look maakt. En wanneer ik een videoclip opneem, draag ik liever meer geavanceerde outfits die me in staat stellen een houding aan te nemen, me zelfzeker doen voelen en neem ik risico’s die ik in het dagdagelijks moeilijker vind.”
Welke rol speelt mode in de straatcultuur?
“In mijn ogen is mode een belangrijk element in rap omdat hip-hop een prisma is dat verschillende disciplines verzamelt. Het is een mentaliteit en een attitude. Mijn zelfvertrouwen visueel weergeven, laat me toe te spelen met mijn artistieke voorkomen. Ik ben opgegroeid met MTV Base clips die me deden dromen, reizen, en me het verlangen gaven grenzen te verleggen. Mijn doel is om zo authentiek mogelijk te zijn, maar dan in een versie 2.0. Want als ik creëer heb ik geen twijfels over wat ik als emotie wil overbrengen dus kan ik het me dan ook niet veroorloven om aarzelend te zijn over mijn uiterlijk.”
Wat is je favoriete aspect aan streetwear?
“Dat ik me comfortabel kan voelen maar tegelijkertijd ook stijlvol. Om me te laten inspireren door de verschillende iconische tijdperken die de identiteit van hiphop bepalen. Casual mixen met vrouwelijkheid en spelen met accessoires. Ik denk dat streetwear erg ‘nu’ is omdat het voor alle leeftijden en klassen is. Bovendien zie je ook veel modehuizen die er zich door laten inspireren. Het toont aan dat hiphop niet langer een niche is, maar een cultuur die de hele wereld beïnvloedt, en naarmate de jaren vorderen tonen de verkoopcijfers van muziek en mode de kracht van de beweging en haar belang in alle lagen van de bevolking.”
Hoe is het om als vrouwelijke rapper deel uit te maken van een door mannen gedomineerde industrie?
“Ik ben erg fier om deel uit te maken van de Franse rappers, dat ik geslaagd ben een publiek te bereiken en dat ik kan leven van mijn passie. Er gaat niets boven een goede omgeving en een entourage om hogerop te komen. En wat ik leuk vind aan rap, naast mijn liefde voor muziek en woorden, is de uitdaging om jezelf te overtreffen, om jezelf te vernieuwen, om jezelf in vraag te stellen en om verder te evolueren. Rap is een risico, een positionering, en ik hou ervan omdat ik dan vrij ben om te schrijven wat ik voel zonder het te moeten verbloemen. Ik kan gewoon mezelf zijn met alle verschillende kenmerken die mij definiëren.”
Wat maakt van Zalando dé bestemming voor streetwear?
“Bij Zalando kan iedereen wel wat vinden. Je hebt toegang tot alle iconische streetwear merken en er is een enorm aanbod van producten die specifiek zijn voor diversiteit.
Je vindt er stukken die tijdloos zijn, comfortabel en stijlvol zijn, neutraal en origineel, praktisch en visueel en daarom is het voor mij belangrijk om met Zalando samen te werken. Ze bieden producten voor elke stijl die niet onopgemerkt zal blijven in het dagelijkse leven.”
Zalando Street
In het kader van de nieuwe campagne lanceert de online retailer bovendien een digitaal magazine met de toepasselijke naam ‘Zalando Street’. Elk nummer nodigt gastredacteurs uit om hun persoonlijke verhalen over opkomende en evoluerende streetwear-culturen te delen. Het eerste nummer staat in het teken van de opkomende muziekscene in Nederland. Singer-songwriter RIMON komt aan bod en de rijke culturele diversiteit die de volgende generatie van producers, dj’s en artiesten inspireert staat centraal.
Dit artikel werd opgesteld in nauwe samenwerking met Zalando.
LEES OOK:
Van stress naar burn-out: ze herken je emotionele uitputting
Eucerin Anti-Pigment: zeg vaarwel tegen pigmentvlekken
4 tips om je keuken te integreren in de rest van je interieur