3 x beautymerken om in de gaten te houden
©

3 x beautymerken om in de gaten te houden

Leestijd: 3 min

Het zijn mooie tijden voor make-upliefhebbers: shops en salons verschijnen overal in de winkelstraten en door de reviews van make-upgoeroes op Youtube en Instagram wordt ook het online shoppen makkelijker gemaakt. Waar zitten wij voor op het puntje van onze stoel? Je leest het hieronder. 

Hoe mooi onze make-upverzameling ook mag zijn, van nieuwigheden gaat ons hart altijd sneller kloppen. We namen drie up-and-coming merken onder de loep, van natuurlijk over glamoureus tot extreem girly.

Beautymerken om in de gaten te houden: RMS Beauty via Free People

freepeople.com

RMS Beauty

RMS zijn de initialen van Rose-Marie Swift: make-up artieste met 35 jaar ervaring en heel wat cover shoots voor de grootste modebladen op haar naam. Enkele jaren geleden merkte Rose-Marie dat haar gezondheid achteruit ging. Zowel lichamelijk als mentaal en emotioneel stuitte ze op het ene probleem na het andere. Na een reeks onderzoeken werd duidelijk dat ze giftige hoeveelheden aluminum, barium, cadmium, lood en kwik in haar lichaam had. Volgens de medische technici door haar werk met cosmetica. Rose-Marie bleef niet bij de pakken zitten en begon haar eigen, ondertussen gerenommeerde lijn organische make-up. Zelf noemt ze het liever huidverzorging met minerale kleur: alle ingrediënten zijn namelijk gekozen om hun verzorgende eigenschappen.

RMS Beauty werd inmiddels al opgepikt door net-a-porter en Free People. Bij ons koop je het bij Skins (Gent), of een van de andere adresjes die je hier vindt.

De toppers van RMS Beauty

Het product dat met het meeste aandacht gaat lopen is de Living Luminizer, een highlighter voor een zachte, gezonde glow. De formule belooft niet plakkerig te zijn, niet vet of glitterend. De satijn- parelmoerkleurige crème komt door zijn organische ingrediënten als het ware tot leven op de huid.

De Eye Polish is net als de Living Luminizer (en de meeste producten van RMS Beauty) een crèmeproduct dat versmelt bij aanraking met de huid. Het model op de foto draagt de oogschaduw in de kleur Myth op het gehele ooglid en onder het oog voor een frisse blik.

Beautymerken om in de gaten te houden: RMS Beauty via net-a-porter

net-a-porter

Links: Living Luminizer, € 38,65
Rechts: Eye Polish in Myth, € 28,50
Beiden bij Skins

Volgende pagina: Tom Ford

/
Beautymerken om in de gaten te houden: Tom Ford bij Parfuma

Tom Ford

Tom Ford

Tom Ford’s verslavend zwoele parfums kenden we natuurlijk al maar de make-uplijn is nog maar net in ons land te koop. Natuurlijk kon je de sprong tot een blinde aankoop wagen door online te bestellen (De Bijenkorf biedt een mooi assortiment) maar wie graag de producten eerst in levende lijven bekijkt kan tegenwoordig terecht bij Parfuma voor een selectie uit het gamma.

De make-up is een perfecte verlenging van de Tom Ford-look: übervrouwelijk, sexy en glamoureus. Wijnrode of mauve-nude lippen, een flinke dosis bronzer en sculpting poeder en warme kleuren op de ogen zorgen voor de kenmerkende smeulende look.

De toppers van Tom Ford

De blushes van Tom Ford doen menig liefhebber zwichten: ook Katie Holmes blijkt fan. De poeders worden gelauwerd om hun natuurlijke look en zouden erg lang blijven zitten, ook zonder primer of setting spray. Ook de lipsticks kunnen op heel wat lof rekenen: alle finishes, zelfs de matte, zijn uitgevoerd in hydraterende formules. De Lips and Boys collectie omvat 50 kleuren, elk genoemd naar een man in het leven van Tom Ford. Ze zijn kleiner dan de gemiddelde lipstick, waardoor ze perfect in je avondtasje passen én prijsgewijs een prima manier zijn om make-up van Tom Ford uit te proberen.

Beautymerken om in de gaten te houden: Tom Ford bij Parfuma en de Bijenkorf

De Bijenkorf en Parfuma

Links: Cheek Color blush in Love Lust, € 61 bij de Bijenkorf
Rechts: Lips and Boys lipstick in Giacomo, € 30 bij Parfuma

Volgende pagina: Too Faced

/

Beautymerken om in de gaten te houden: Too Faced na overname Estée Lauder

Too Faced

Too Faced

Heel wat anders nu. Too Faced ontstond in de jaren 90 uit ontevredenheid van oprichters Jerrod Blandino en Jeremy Johnson over de toenmalige trends. Donkere, gedesatureerde kleuren en grungy texturen waren, zoals we het nog goed kunnen herinneren, alomtegenwoordig. Blandino en Johnson hadden een duidelijke missie: to bring back pink. De verpakkingen zijn onbevangen meisjesachtig: strikjes, glitter en luipaardprint worden niet geschuwd. Laat je niet afschrikken door de kitsch: de producten van Too Faced zijn kwalitatief dik in orde. Nu Estée Lauder het merk in haar portfolio heeft zitten, zijn we erg benieuwd wanneer we de collectie in België kunnen shoppen…

De toppers van Too Faced

De oogschaduwpaletten van Too Faced zijn door hun online fanbase onder de Youtubers en Instagrammers haast legendarisch te noemen. Zowel het Sweet Peach palet als de Chocolate Bar paletten zijn al tot in het oneindige gekopiëerd. Volgens de fans maakt de Better Than Sex mascara zijn naam waar: ze belooft lange, perfect gescheiden wimpers met een onnavolgbare krul. Ongeduldig? Bij Sephora Frankrijk sla je alvast je slag…

Beautymerken om in de gaten te houden: Too Faced overgenomen door Estée Lauder

Sephora

Sweet Peach oogschaduwpalet, € 44
Better Than Sex mascara, € 23
Beiden bij Sephora.fr

Vicky Dorny De artikels van >

Praat in memes, houdt van katten en neemt weinig zo serieus als goeie make-up. Atypische Antwerpenaar die durft toe te geven dat de stad eigenlijk één grote parking is.

Tags: DeBijenkorf, Natuurlijke beauty, Nieuwigheden, Organische beauty, Parfuma, RMS Beauty, Sephora, Skins, Tom ford, Too Faced.