Jitske Van de Veire
- 11 september 1993, Gent;
- Studies: volgde kunstonderwijs, kunstgeschiedenis en uiteindelijk een professionele kappersopleiding;
- 2018: zaakvoerder & jonge onderneemster – De Wakko Kapper Gent;
- 2019: ambassadrice voor ‘Wel Jong Niet Hetero‘, te gast bij ‘Flowjob‘, ‘mysterieuze boodschapster‘ van de Metro, te gast bij nieuwe Youtube-reeks ‘Labels‘ van VRT, te gast bij ‘Winteruur‘ op Canvas;
- Moeilijkheden: haar eigen lichaam, intussen heeft Jitske voor haarzelf een gezonde weg gevonden en is ze bewuster beginnen omgaan met haarzelf door open én eerlijk te zijn op sociale media (bodypositivity);
ook ondervindt ze vooroordelen over jonge vrouwelijke ondernemers en voelt ze dat er een veralgemeend en onjuist beeld heerst over het beroep kapper;
-
Sterke kanten: Jitske kan het gigantisch goed uitleggen, maar steeds op een positieve en respectvolle manier.
Why a power woman
Dit bericht bekijken op Instagram
Caption this. 📷 @noortjepalmers Styling @farahelbastani Make-up @carolienw
Waarom kozen we deze week voor Jitske Van de Veire? Heel eenvoudig … Het hart op de tong, inspirerend, geloofwaardig én een gevoelig persoon. In de eerste plaats is Jitske een bloeiende onderneemster en baat ze haar eigen kapperszaak uit. In haar veilige cocon – bij Wakko Kapper Gent – kan ze al haar creativiteit botvieren en creëert ze de mooiste kapsels.
Een positieve beweging op sociale media – ‘body positivity‘
De afgelopen maanden merkten we op dat er een beweging ontstaan is op sociale media. Een beweging waarin de term ‘body positivity‘ een centrale rol speelt en steeds vaker op duikt. Op sociale media zie je meer en meer onbewerkte foto’s van bekende personen, influencers, … Je ziet steeds meer ‘volslanke’ dames poseren … En er worden taboes doorbroken. Dit kunnen we bij Marie Claire alleen maar toejuichen.
‘Onzekerheden moeten we bespreekbaar maken, zeker op een platform waar we het maar al te graag maskeren‘ – Jitske Van de Veire