Haar leeftijd? 30 jaar.
Haar studies? “Ik heb economie, bedrijfskunde en Franse literatuur gestudeerd aan drie verschillende instellingen: Lycée Carnot in Parijs voor mijn voorbereidende programma, gevolgd door Grenoble Ecole de Management. Tijdens mijn tijd daar ging ik ook een jaar op uitwisseling naar Signapore. Tot slot studeerde ik nog aan de Université Grenoble Alpes”, vertelt Claire.
Haar carrière? Ze begon haar carrière in de tech-industrie, meerbepaald bij FinTech. “Ik stapte in bij een startup die destijds slechts tien medewerkers had en in de allereerste opstartfase zat. Naarmate het bedrijf groeide, groeide ik mee. Zo bekleedde ik drie verschillende functies en kreeg ik de kans om internationale teams aan te sturen”, zegt ze.
Na een carrière van bijna zeven jaar besloot ze dat het tijd was voor iets anders. Samen met haar moeder ging ze op zoek naar een nieuw project. Ze wouden niet van nul beginnen en kozen voor een bedrijf dat ze konden overnemen. Op die manier kwamen ze in contact met Quincalux. “Het was liefde op het eerste gezicht. We vielen voor de handgemaakte Belgische producten, het ontwerp, het vakmanschap en het team. Het afgelopen jaar leid ik de verkoop, marketing en strategie voor Quincalux”, legt Claire uit.
Haar levensmotto? “Simpel is mooi”, vertelt ze, “Het klinkt misschien eenvoudig, maar het is mijn leidraad. Voor mij roept deze uitspraak het beeld op van een prima ballerina. Wanneer we haar zien dansen, zijn de jaren van harde training, opoffering en fysieke pijn onzichtbaar; de bewegingen lijken moeiteloos, harmonieus en prachtig eenvoudig. Ik streef naar hetzelfde in producten: ze moeten simpel te bestellen zijn voor klanten, gemakkelijk te installeren, eenvoudig te repareren en mooi om naar te kijken. Het gedetailleerde werk van de polijsters moet onzichtbaar zijn, zodat het product voor zichzelf spreekt in zijn perfectie.”
Waarom vinden wij Claire Juliard een powervrouw?
Claire nam samen met haar moeder, Martine Reynaers, het bedrijf Quincalux over. Dit is een bedrijf dat binnen-en buitendeurbeslag maakt, denk aan deurklinken en meubelknoppen. Quincalux gaat voor een high end afwerking en verzorgt bijvoorbeeld de deuren, ramen en andere elementen in verschillende Cartier winkels.
Naast het feit dat Claire blij is met waar ze vandaag staat, heeft ze nog veel doelen voor de toekomst. Zo is ze vastberaden om de aanwezigheid van het bedrijf in Europa te versterken en nieuwe internationale markten te verkennen. Maar ook op persoonlijk vlak wil ze zich blijven ontwikkelen. “Ik wil leren om geduldig te zijn, maar tegelijk ook veeleisend te blijven in mijn ambities. Het motto ‘Bedankt voor de rozen en bedankt voor de doornen’ van Jean d’Ormesson is hierbij mijn leidraad. Het herinnert me eraan om de hoogte- en dieptepunten van deze reis te omarmen, om van elke uitdaging te leren en te groeien. Ik wil bijdragen aan een Quincalux dat wereldwijd erkend wordt voor zijn authenticiteit en vakmanschap, en tegelijk zelf blijven ontwikkelen in een rol die me inspireert en motiveert”, vertelt ze ons.
Lees ook: Woman to watch: Eva Lynen