All we want for Christmas is een heerlijk parfum. Want die Bongobonnen, die laten we toch verlopen, en dat boek, daar hebben we geen tijd voor. Come to think of it, parfums zijn ook ideaal om in het kerstpakje van anderen te stoppen. Onze favoriete geuren to have and to hold, of om met een groots gebaar cadeau te doen.
Voor wie? Sensuele, onafhankelijke vrouwen vol karakter die leven in het nu.
Geur? Een complex aroma dat opent met mandarijnen uit Sicilië en frambozenblaadjes die een gevoel van jeugdige frisheid oproepen. Osmanthus en jasmijn maken het parfum superverleidelijk en intens vrouwelijk.
Look? De ronde flacon in teerroze straalt één en al vrolijke vrouwelijkheid uit. Het esdoornblad op de kartonnen verpakking verwijst naar de Canadese roots van Dsquared2.
Merk? Dsquared2 is het geesteskind van tweelingbroers Dean en Dan Caten, die in 1995 hun eerste modecollectie lanceerden. Het duo staat bekend om zijn theatrale en unieke shows. Sinds 2006 brengen ze ook parfum op de markt.
Voor wie?Vrouwen met passie die graag de touwtjes in handen houden.
Geur? Onder meer Calabrische bergamot, granaatappel, Arabische jasmijn, pioenblaadjes, ambroxan en muskus leveren een eau de parfum op dat je spontaan associeert met kracht, individualiteit en verleiding.
Look? De flacon, versierd met de mythologisch geïnspireerde motieven kenmerkend voor Versace, zit in een luxueus koffertje met lade, als was het een juweel. De bovenkant van de dop is bedrukt met een Medusa-reliëf.
Merk? Het Italiaanse modemerk Versace, dat sinds 2018 in handen is van Michael Kors maar nog altijd onder artistieke leiding staat van Donatella Versace herself, produceert naast kleren ook accessoires, make-up, parfums en zelfs meubels.
Voor wie?Chique en sprankelende modeliefhebsters die net als de gracieuze en innemende Françaises uitblinken in sobere elegantie.
Geur? De kruidige toetsen van roze peper vormen een mooie prelude op het zachte hart van oranjebloesem, lelietje-van-dalen en heliotroop. De geur ontvouwt zich tot slot heel sensueel op de huid dankzij muskus, tonkabonen en sandelhout.
Look? Rond de hals van de paarse flacon met fijne groefjes zit een strik die zo oversized is dat het geheel zowel poëtisch als extravagant aandoet.
Merk? Ook Maison Rochas is in 1925 opgestart als louter kledingmerk. De eerste geur van het huis was Femme, een ode aan Hélène, de derde vrouw van Marcel Rochas. Sindsdien zagen nog Madame Rochas, L’Eau Rochas, Eau de Rochas Homme, Tocade en Rochas Man en dus ook Mademoiselle Rochas het licht.
Voor wie?Vrouwen die zelfbewust door het leven stappen en tegelijk het kleine meisje in zichzelf omarmen. Ze kijken naar de wereld met een flinke dosis ironie en (gespeelde) onschuld.
Geur? Sprankelende noten van mandarijn gaan hand in hand met florale accenten van pioen en jasmijn, en leveren samen een fris en vrolijk eau de parfum op. Sandelhout, amberhout en muskus geven de geur een sensueel en zacht kantje.
Look? De flacon van transparant, mat glas kreeg heel toepasselijk de vorm van een teddybeer mee.
Merk? Het Italiaanse modelabel Moschino staat vooral bekend om zijn speelse, kleurrijke en een tikkeltje excentrieke modeontwerpen. Die speelsheid wordt ook doorgetrokken in de parfumlijn. Insert de iconische teddybeer die Moschino wel vaker in zijn ontwerpen verwerkt.
Voor wie? Charismatische verleidsters met allure die niet vies zijn van een tikkeltje luxe.
Geur?Een floraal-oriëntaals aroma dat evolueert van een friszuur yuzu en citroen naar witte bloemen en oranjebloesems die staan voor een pure vrouwelijkheid. De houtachtige ondertonen ruiken verleidelijk.
Look? De witte flacon met fijne, goudkleurige versiering zit in een elegant doosje met hagedismotief.
Merk? Trussardi, een Italiaans merk dat staat voor vakmanschap en aanwezig is in de wereld van de mode, design, kunst, eten en parfum.
Voor wie? Bruisende, actieve, vrolijke en mondaine vrouwen die houden van winkelen en galeries bezoeken.
Geur? Het pittige akkoord van rood fruit in de opening voert je terug naar je zorgeloze jeugd, terwijl het hart – een explosie van bloemen – romantiek en vrouwelijkheid symboliseert. Romig sandelhout, ambergris en muskus geven het parfum een sexy kantje.
Look? De eenvoudige cirkel van glas legt meteen de link naar de vrouwelijke geur. De roze tint weerspiegelt het bloemige gourmandkarakter.
Merk? Ook Maison Rochas is in 1925 opgestart als louter kledingmerk. De eerste geur van het huis was Femme, een ode aan Hélène, de derde vrouw van Marcel Rochas. Sindsdien zagen nog Madame Rochas, L’Eau Rochas, Eau de Rochas Homme, Tocade en Rochas Man en dus ook Mademoiselle Rochas het licht.
Voor wie? Krachtige, trotse en zelfverzekerde mannen die toch in touch zijn met hun vrouwelijke, kwetsbare kant. Passioneel als ze zijn, blijven ze zoeken naar de ware liefde tot ze die gevonden hebben.
Geur? Eros Flame opent levendig met citrusvruchten die dan overvloeien in een warm hart met peperhout. En de basis van een geur met de naam Eros moet natuurlijk sensuele noten van patchoeli en vanille bevatten.
Look? De mannelijke, vierkante flacon met imponerend Medusa-hoofd is uitgevoerd in stralend rood, de kleur van de liefde. De goudkleurige dop en letters geven het parfum een chique uitstraling.
Merk? Het Italiaanse modemerk Versace, dat sinds 2018 in handen is van Michael Kors maar nog altijd onder artistieke leiding staat van Donatella Versace herself, produceert naast kleren ook accessoires, make-up, parfums en zelfs meubels.
Voor wie?Passionele, authentieke mannen met karakter die open staan voor nieuwe avonturen.
Geur? Krachtig, uniek en mannelijk. Dat is te danken aan de mediterrane frisheid van bergamot uit Calabria, de geurnoten van mandarijn en citroen uit Sicilië, aangevuld met geurnoten van gember. Blaadjes van viooltjes en kardemom vormen een boeiend contrast met sensuele ambrox.
Look? Net als de geur zelf oogt de flacon robuust en mannelijk door de donkere tinten en de ruwe textuur van hout in de dop. Het esdoornblad op de kartonnen verpakking verwijst naar de Canadese roots van Dsquared2.
Merk? Dsquared2 is het geesteskind van tweelingbroers Dean en Dan Caten, die in 1995 hun eerste modecollectie lanceerden. Het duo staat bekend om zijn theatrale en unieke shows. Sinds 2006 brengen ze ook parfum op de markt.
Voor wie?Mannen met geraffineerde, elegante klasse die bereid zijn alles op het spel te zetten voor hun grote liefde.
Geur? Een levendig, hedendaags parfum dat opent met citroen en bergamot in combinatie met galbanum. Het hart van viooltjes en geranium krijgt klasse door de muskaatsalie, luxeleer en opwindende patchoeli.
Look? De flacon kreeg een zwarte tint mee, een intense, mannelijke kleur. De krokodillenprint op de verpakking doet het parfum nog unieker en geraffineerder ogen.
Merk? Trussardi, een Italiaans merk dat staat voor vakmanschap en aanwezig is in de wereld van de mode, design, kunst, eten en parfum.
Voor wie?Sterke, flamboyante mannen die volledig in touch zijn met zichzelf.
Geur? Het levendige aroma van munt, citroen en appel, loopt over in een aantrekkelijke sensualiteit gecreëerd door oriëntaalse noten van tonkabonen, ambroxan, geranium en vanille, en heeft als basis pittige mannelijke tonen van cederhout, vetiver en eikenmos.
Look? Het turquoise van de flacon verwijst naar de Middellandse Zee en de bijbehorende levensstijl, maar ook naar de Griekse en Romeinse kunst en cultuur – met een hedendaagse twist. De medusa, het symbool van Versace, geeft de dop de elegantie van een kostbaar juweel.
Merk? Het Italiaanse modemerk Versace, dat sinds 2018 in handen is van Michael Kors maar nog altijd onder artistieke leiding staat van Donatella Versace herself, produceert naast kleren ook accessoires, make-up, parfums en zelfs meubels.
Dit artikel werd geschreven in samenwerking met Elha Cosmetics.
Volg Marie Claire op Facebook et Instagram om steeds op de hoogte te blijven van de laatste nieuwe trends inzake beauty, cultuur, lifestyle, food en nog veel meer.