We dragen meer zorg voor onze huid post-lockdown
© Glossier

We dragen meer zorg voor onze huid post-lockdown

Door Margo Verhasselt
Leestijd: 1 min

Na meer dan een jaar in lockdown te leven ziet ons leven er anders uit: we zochten massaal naar manieren om ons beter te voelen. Ook onze huid profiteerde van deze hernieuwde zelfzorg, zo blijkt uit de toenemende populariteit van diverse huidverzorgingsproducten.

/

Kocht jij het voorbije jaar meer verzorging online? Je was niet de enige. Uit data blijkt dat er in 2020 maar liefst 173% meer verzorgingsproducten werden verkocht, ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Vooral verzorgingsproducten voor het gezicht en beauty tools zijn de grote winnaars.

Populairste huidverzorging van 2020

De snelste groeier in de categorie skincare was The Ordinary hyaluronic acid. Het voordelig en effectief hydraterend serum dat de harten van influencers, beauty editors en andere skincare lovers sneller laat slaan. De top 3 van skincare producten wordt verder vervolledigd door de Mario Badescu Drying Lotion en The Ordinary Caffeine Solution die in 2020 allebei ongeveer 4 keer zo vaak verkocht werden dan in 2019. Je gezicht wassen en een simpele dagcrème smeren lijkt dus niet meer genoeg: mensen zijn op zoek naar werkzame stoffen die de huid van binnenuit voeden, om het te verzorgen met oog op de lange termijn.

Lees ook: Onze favoriete long lasting lipsticks voor Kissing Day

Mannen en verzorging

Ook mannen zijn zich steeds meer bewust van het belang van een goede skin care-routine. Het jaar 2020 kende een groei van 36% in verkoopcijfers in de categorie verzorging voor heren. Deze groei is terug te vinden in alle subcategorieën, met als grootste uitschieters gezichts- en haarverzorging. Mannen kochten in 2020 ongeveer 2 keer zo veel gezichtsverzorging, en maar liefst 5 keer zo veel haarverzorging dan in 2019. Deze cijfers bevestigen wat velen al voorspelden: er is een echte attitude shift op vlak van verzorging en grooming bij heren.

Lees ook: 10 lichte en frisse parfums voor de zomer

Make-up minder populair

De verkoop van make-up is in 2020 ongeveer gehalveerd ten opzichte van 2019. Op zich niet gek, want we kwamen bijna de deur niet uit. Daarnaast zijn er duidelijke verschuivingen zichtbaar in het soort make-up dat mensen wél nog kochten. De grote verliezers lijken lippenstift en lipliners te zijn. Nu ja, niet al te vreemd aangezien we continue met mondmaskers rondlopen. De focus lijkt vooral naar onze huid en ogen te verschuiven, zo investeren we meer in mascara’s en een goede foundation of highlighter.

Beautiful tools

Tot slot werden vooral beauty tools enorm populair in 2020. Zo moest de Dyson AirWrap je haren in model brengen alsof de kappers wel nog hun ding konden doen met je coupe, maar ook de Jade Roller was een echt succes. Met een Jade Roller geef je jezelf een gezichtsmassage die de spieren van je gezicht op een natuurlijke manier ‘traint’. Dat zou je een wakkere, frisse en stevigere huid geven, waardoor je een extra fijne uitstraling krijgt zonder make-up te gebruiken.

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Beauty, Huid, Huidproducten, Verzorging.