Vandaag is het Franse label wereldwijd verkrijgbaar in zorgvuldig geselecteerde verkooppunten, die elk op hun beurt dezelfde filosofie uitdragen, met de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk op kop. Na een sterke online aanwezigheid, vond VEJA nu ook de tijd rijp voor een monobrand store die een exhaustief beeld van de verschillende VEJA-collecties neerzet in zijn thuisstad.
Het Franse huis koos voor een pure, minimalistische ruimte van 80m2 met een winkelinrichting op maat van de merkfilosofie. De ruimte werd volledig gestript, weliswaar met aandacht voor waardevolle, aanwezige elementen om vervolgens uitsluitend essentiële accenten toe te voegen.
Wist je dat VEJA ondertussen ook al een loopschoen heeft ontwikkeld? De allereerste loopschoen met een ecologisch DNA.
Ciguë
Ciguë, een concept- en ontwerpstudio uit Parijs, mocht zijn creativiteit botvieren op de ruimte, vanuit de vraag van Veja om een ecologisch, duurzaam en uitgepuurd retailconcept neer te zetten zonder overtollig gebruik van verf en andere bouwmaterialen. Het resultaat is een evenwichtige, bescheiden en hedendaagse winkel geregeerd door hemlock, typerend voor de Japanse benadering die Ciguë hanteert in zijn ontwerpen.
P.S. Het béste nieuws? Je kan VEJA’s aankopen met ecocheques!