Sézane werd in 2013 opgericht door Morgane Sézalory en is het eerste Franse modemerk dat online is gegaan. In 10 jaar tijd heeft Sézane de kledingbranche opgeschud door een alternatief te bieden met mode die telkens zijn best doet, en dat zo goed en ecologisch mogelijk. Kleding die het hele jaar door goed geprijsd is en die ontworpen wordt om lang mee te gaan. Sézane doet niet aan uitverkoop en al zeker niet aan overproductie.
Lees ook: Editor’s Pick: de collab tussen Longchamp x D’heygere
Jubileum
Het merk blaast dit jaar 10 kaarsjes uit en dat wordt gevierd met een heuse jubileumcollectie. Iconische stukken die Sézane de afgelopen 10 jaar hebben gekenmerkt, maken met andere woorden een comeback. Welke stuks kunnen fans verwachten? Toppers als La Superbe sweatshirt (een van de eerste successen van het merk) of het Barry vest uit 2018.
Door de jaren heen, heeft Sézane collecties ontwikkeld die steeds origineler, duurzamer en succesvoller zijn en waarin steeds meer ecologisch verantwoorde materialen zijn verwerkt. Deze internationale erkenning bevestigt nog eens dat de teams van Sézane en de samenwerkende ateliers er alles aan doen om te voldoen aan de strengste eisen op het gebied van milieu en maatschappij. Met het solidariteitsprogramma DEMAIN en concrete acties streeft Sézane naar een milieuvriendelijk businessmodel.
Ontdek de collectie op de website van Sézane of bezoek de Brusselse pop-up in de Naamsestraat 35, geopend van maandag tot en met zaterdag van 10.30 tot 19.00 uur.
Lees ook: 7 x kapseltrends voor het najaar gespot op de catwalk