“Aan de vooravond van zijn verjaardag wordt Paco Rabanne ‘Rabanne'”, kondigde het merk in een persbericht aan. “De naamsverandering naar ‘Rabanne’ vertegenwoordigt een kantelmoment voor het modehuis nu het een decennium van opmerkelijke groei viert en uitkijkt naar het vormgeven van een nieuwe toekomst waarin mode en beauty worden verenigd onder één unieke handtekening.”
Met al verschillende succesvolle parfums op zijn naam, wil Rabanne dat succes in de beautywereld nu uitbreiden naar make-up. De eerste collectie zal bestaan uit oogschaduw, lipproducten en glitterpigmenten die de iconische metalen kledingstukken van het huis weerspiegelen.
Rebranding Rabanne
De rebranding omvat ook een nieuw logo, dat een eerbetoon is aan de oprichter van het huis, die eerder dit jaar overleed. Het team dook daarvoor in de archieven en vond er een flacon terug van Calandre, het allereerste parfum dat Paco Rabanne lanceerde in 1969. De kleine letters op de fles inspireerden hen voor het nieuwe logo van Rabanne.
“Met deze nieuwe visuele identiteit omarmt het merk een meer upscale identiteit, waarbij het gladde silhouet van het ‘R’-monogram een zelfverzekerd modern minimalisme uitstraalt nu het label aan een nieuw hoofdstuk begint”, aldus het persbericht.
Creatief directeur Julien Dossena blijft ondanks deze grote veranderingen en de uitbreiding naar nieuwe categorieën in zijn rol, die hij al tien jaar vervult. José Manuel Albesa, voorzitter van de beauty- en mode-afdeling bij Rabanne’s moederbedrijf Puig, bevestigt in een interview met WWD dat Julien nergens naartoe gaat en vol enthousiasme nieuwe thema’s wil verkennen, met meer energie dan ooit tevoren.
Lees ook: Zes zomerparfums om bij (ver) weg te dromen & De favoriete beautyproducten van Tiffany Masterson, oprichter van Drunk Elephant