Dior slaat een atypische weg in bij de nieuwe campagne voor hun parfum Gris Dior. Ze duiden niet één, maar zeven ambassadeurs aan en tonen de verschillende persoonlijkheden samen in een collage. De nadruk ligt op diversiteit én samenhorigheid. “Zoals een parfum zijn akkoorden onthult, laat elk van hen zich inspireren door de geur van Gris Dior en onthult een facet van zijn karakter dat past bij de geur van Gris Dior”, klinkt het. De campagne werd gefilmd door Bardia Zeinalli, een vooraanstaand regisseur in de avant-garde modewereld, en gefotografeerd door Mikael Jansson, een ster op het gebied van modebeelden.
Lees ook: Met deze 8 tips blijf je zélf de baas over stress
“Fris, scherp en nieuw”
Een van de opvallende nieuwe ambassadeurs van het huis is Maya Hawke. De actrice en muzikante maakte haar schermdebuut in de Britse miniserie “Little Women”, naar de gelijknamige roman. Ze deed mee aan de succesvolle Netflix-serie “Stranger Things” in het derde seizoen. Daarin speelt ze Robin Buckley, het eerste LGBTQ+ personage van de serie, waardoor ze genomineerd werd voor een Hollywood Critics Association TV Award. Ze is momenteel te zien in de Netflix film “Do Revenge” van Jennifer Kaytin Robinson, en 2023 is een zeer rijk filmjaar voor haar, met rollen in Wes Anderson’s “Asteroid City” alsook in Andrew Stanton’s “Revolver” naast haar vader Ethan Hawke. Ze speelt ook de dochter van componist Leonard Bernstein in “Maestro” geregisseerd door Bradley Cooper. Maya Hawke is een veelzijdige artieste en heeft net haar tweede album uitgebracht, “Moss’, nadat ze in 2020 haar carrière als zangeres begon met haar eerste opus ‘Blush’.
De actrice beschrijft de geur als ‘fris, scherp, netjes en nieuw.’ “Ik ben altijd iemand geweest die van mijn eigen natuurlijke geur hield, maar zo nu en dan kom ik een geur tegen die me echt enthousiast maakt. Zo een geur die ervoor zorgt dat ik nieuwe gewoontes creëer”, klinkt het. “Ik werk al wat langer samen met Dior en die relatie is altijd belangrijk geweest voor mij. De artistieke kracht achter het creatieve werk van het design team heeft me altijd geïnspireerd en een gevoel van zelfvertrouwen bezorgd.”
De campagne maken voelde dan ook natuurlijk aan voor de actrice. “Er is weinig verschil tussen een film maken en een campagne. De snacks waren beter. Maar op een bepaalde manier speel ik altijd een rol wanneer ik voor de camera sta.”