Dior Pre-Fall 2023: een ode aan India
© Dior

Dior Pre-Fall 2023: een ode aan India

Leestijd: 1 min

De collecties van Dior blijven ons op reis sturen. Opnieuw vervoert de creativiteit van het Franse modehuis ons. Letterlijk. Want dit keer onthulde Maria Grazia Chiuri de Pre-Fall 2023 in Mumbai.

/

Op donderdag 30 maart verzamelde zich in Mumbai een menigte modeliefhebbers rond de Gateway to India. Op deze symbolische plaats, die beschouwd wordt als de poort naar dit prachtige land, zette Dior zijn Pre-Fall 2023 ready-to-wear show op.

Lees ook: 5 hotspots in Londen om snel te bezoeken

Het is altijd moeilijk om liefde uit te drukken in woorden. Toch wordt de Franse taal beschouwd als een van de meest romantische, omdat ze vol tedere woorden zit. Welke woorden zouden het meest geschikt zijn om de genegenheid van Maria Grazia Chiuri voor India uit te drukken? Dat is moeilijk te zeggen. De artistiek directeur van Dior liet woorden achterwege en drukte zich liever uit via kleding.

Dior

/

Indiase stijlcodes

De Indiase cultuur, van haar iconische stijlcodes tot de technische knowhow van haar ambachtslieden, wordt gevierd in de Dior Pre-Fall 2023 collectie. De kleurrijke zijden kledingstukken zijn levendig en de snit van de rokken is geïnspireerd op de traditionele sari. Een detail waarmee Maria Grazia Chiuri heden en verleden combineert.

Bekijk hieronder een aantal van onze favoriete looks:

Lees ook: De beauty- en badkamergeheimen van Kate Moss

/

Unieke beauty

Ook de make-up op de show bracht een ode aan het land. “De zwarte oogschaduw, zwarte Kohl liner en een erg donkere blik zijn erg typisch”, vertelt make-upartist, creative en image director van Dior make-up Peter Philips. We brachten wat vaseline aan om het Smokey-effect te vergroten en een beetje een wetlook te creëren. De oogmake-up houden we bij ieder meisje persoonlijk, zodat de look echt tot leven komt.”

 

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.

Tags: Dior.