In 2010 lanceerde Louis Vuitton de eerste editie van de Knokke Bag. Vijf jaar later, in 2015, introduceert het Frans Huis een tweede editie. Sindsdien wordt elk jaar een speciale editie gewijd aan de badstad. Deze keer brengt het merk een gepersonaliseerde versie van de iconische Neverfull uit die volledig in het teken staat van Knokke, genaamd de Louis Vuitton Knokke Neverfull.
Louis Vuitton Neverfull
In 2007 introduceerde Vuitton de Neverfull als een seizoensgebonden strandtas. Zoals de naam al zegt is de tas “never full” en kan je er dus zoveel in kwijt als je wil. Volgens de geruchten werd de tas ontworpen om te wedijveren met de even ruime en veelzijdige Goyard Saint-Louis Tote, die al sinds de jaren 1930 bestaat.
Deze roddels zijn nooit bevestigd, maar één ding is zeker; het vakmanschap van de Neverfull is werkelijk uitzonderlijk. Het duurt dan ook 45 uur om één tas te vervaardigen.
Sinds de lancering is de Neverfull al een aantal keren in een nieuw jasje gestoken. Stephen Sprouse leende zijn iconische graffitiprint aan een aantal ontwerpen, terwijl de samenwerking met Takashi Murakami resulteerde in een reeks bestsellers, waaronder de Cherry print en Cherry Blossom print.
Lees ook: Onze 45 favoriete lente-zomer handtassen gespot op de catwalk
Louis Vuitton Knokke Neverfull
De Louis Vuitton Knokke Neverfull kreeg dezelfde vorm mee, maar de iconische monogramprint werd geüpdatet met een mix van prints, geïnspireerd op een trip naar het historische atelier van het huis in Asnières.
Daarnaast zijn de hengsels op de zijkanten, de randen, de handvatten en voering van de tas afgewerkt met een patroon dat geïnspireerd is op de tegels van het familiehuis van Louis Vuitton in Asnières en traditionele Portugese azulejo’s. De textielbasis van de strandtas combineert tinten van diep- tot lichtblauw met een vleugje beige.
Bij de Louis Vuitton Knokke Neverfull zijn een pareo en een waaier inbegrepen. De tas is nu verkrijgbaar in de Louis Vuitton winkel in Knokke voor € 3000.
Lees ook: Dit is de betaalbare tas van Uniqlo die iedereen wil hebben.