Op donderdag 2 september opent de Antwerpse flagshipstore van het iconische merk Ann Demeulemeester opnieuw. Met de opening van de winkel start ook een nieuw tijdperk voor het label. Vanaf nu willen ze bekendstaan als lifestylemerk. En Ann Demeulemeester zelf? Die houdt een oogje in het zeil met een adviserende rol.
Lees ook: Expo ‘Brussels Touch’ belicht mode uit onze hoofdstad
Een voormalige zeevaartschool uit de 19e eeuw krijgt nieuw leven ingeblazen dankzij het label. Het pand op het Antwerpse Zuid werd volledig onder handen genomen door Patrick Robyn, echtgenoot en creatieve partner van de ontwerpster.
Het merk Ann Demeulemeester kreeg vorig jaar een nieuwe eigenaar: het Italiaanse Antonioli. De retailer met winkels in Milaan, Turijn, Lugano en Ibiza richtte eerder al New Guards Group op, dat ondertussen in handen is van Farfetch.
Lifestylemerk
“Ik voel me vereerd om deze iconische flagshipstore te openen”; klinkt het bij Antonioli. “Sinds het begin van dit project was het mijn bedoeling om de waarden en stijl van het merk te bewaren en dat zie je nu ook terugkomen in de winkel. Antwerpen is een stad die me altijd gefascineerd heeft, en in ben blij om het kloppend hart van Ann Demeulemeester terug te brengen.”
Lees ook: Ontdek de geschiedenis van de iconische Wayfarer zonnebril van Ray-Ban
Er waait dan ook een frisse wind door het label, er werd gefocust op het creëren van een lifestylemerk. Zo kan je in de winkel naast kleding, nu ook lampen, meubilair en tafelgoed kopen die Demeulemeester ontwierp in samenwerking met het Belgische designmerk Serax. Met de modecollecties heeft ze in principe niets meer te maken, al blijft ze de komende 10 jaar adviseur voor het merk.
De flagshipstore van Ann Demeulemeester in Antwerpen heropent op 2 september. Meer info: anndemeulemeester.com