De 15 decoratieve borden zijn geïnspireerd op de meest iconische kledingstukken en accessoires van Jacquemus. Zo is er bijvoorbeeld een bord met een driedimensionale versie van de Le Chiquito-tas op. Of een exemplaar dat sprekend lijkt op de binnenkant van de beroemde Raffia-hoed. Inclusief zwart lint.
Lees ook: ‘Milk’, een verfrissend eerlijke fotoreeks over borstvoeding.
Het is niet de eerste keer dat Simon Porte Jacquemus samenwerkt met Daphne Leon. Afgelopen herfst huurde hij de keramist in om 30 borden te maken voor zijn restaurant Oursin in Parijs. Hij creëerde toen borden met sierlijke perziken, ansjovis, asperges en mosselen op die al snel viraal gingen op Instagram.
Instagramsucces Jacquemus
Met meer dan 2,7 miljoen volgers is de Franse designer een hit op het socialemediaplatform. Geen wonder aangezien zijn businessmodel is opgebouwd rond de tagline: “Zien mijn kleren er goed uit op sociale media?”. Om een voorbeeld te geven: in 2018 presenteerde hij op zijn lente/zomer-show de gigantische strohoed La Bomba. Compleet ondraagbaar, maar de hoed ging wel de wereld rond door de Instagramfoto’s ervan.
“We verkochten er uiteindelijk honderden van, enkel en alleen door het online succes”, zei hij daarover in W Magazine. Hetzelfde geldt voor Le Chiquito. Een absurd klein handtasje dat dankzij Instagram uitgroeide tot de meest populaire handtas van het afgelopen decennium. Ondanks dat er slechts een tampon en wat kleingeld in past. “Als het populair is op Instagram, zal het verkopen. Dat is gewoon de wereld waar we nu in leven”, aldus de designer.
Lees meer Marie Claire op: Deze expert in duurzame mode vertelt hoe ook wij een verschil kunnen maken. Jezelf immuun eten tegen corona: een mythe of een werkelijkheid?